Träna är en lyx!

Jag har tränat idag och jag kallar det för LYX för mig och min kropp numera. Är ju inte alltid lätt att komma iväg och träna då både jag och M jobbar i butik samt kvällar och helger.
Två dagar i veckan är mitt mål, men är inte alla veckor sedan jag börjat träna som jag har kunnat haft möjlighet till att träna två pass, har blivit ett pass i veckan ibland tyvärr.
Nu tycker jag det är kul och skönt att komma iväg och träna och jag tycker att jag känner mig en smula starkare redan :-)
Jga tränar för välbefinnande och mitt mål är ju att få lite mer muskler, inte att gå ner i vikt. Vikten verkar sköta sig automatiskt ändå, men har fått sett upp så jag inte blir too skinny.
Gillar inte looken när jag "bara" är smal och omuskulös, en tonad kropp är det finaste enligt mig.

Är på extra bra humör idag också, är så härligt! var lite seg på förmiddagen men på gymmet var många så glada och det piggade upp att se glada miner :-) Fick även en komplimang i omklädningsrummet för mitt hår när jag stod och var vääldigt självkritiskt i tanken till min då oborstade och väldigt ofixade man.
Hon frågade faktiskt även vilken frisör jag gick till, hihi jag går ju till mig själv numera, hemmatoning "Is the shit" Hihihi!

Nä nu har jag fullt upp här, dags att fortssätta med vardagen :-D Idag gav verkligen träningen energi känner jag också, så härligt! Glad mamma = glada barn :-)

Hoppas ER dag också är BRA!


Postat av: Emma

Det var det också! Supergott och nyttigt också, och det är verkligen jättenenkelt att laga. Jag har också samma "motto" som dig. Två träningspass i veckan (jag tränar dock spinning), och det är skönt när man kan hålla det så men denna vecka blir det NOLL träning, och det är så tråkigt. Försöker därför promenera lite istället.

2010-11-18 @ 14:49:36
URL: http://emmawelin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad skönt att komma iväg och träna! SKa försöka med det jag med någon dag men det har jag sagt ett tag nu.. Men man blir så mycket piggare!



Då kanske det inte är så ovanligt, jämför bara med Edvin som var ganska påverkad av sin öroninflammation. Men det är skönt att Alvin inte verkar ha så ont :) Kram!

2010-11-18 @ 15:12:04
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Ok! Det var så lite :)



Men du har ju verkligen SUPERfint hår!



Kram

2010-11-18 @ 15:57:19
URL: http://minbebis.com/blogg/hostherese
Postat av: Vicki

Det här med tiden den är svår att få till att räcka till. Jag försöker också träna 2-3 gånger i veckan men i bland blir det bara promenader. Är det styrketräning du tränar på gymmet? Jag har som mål att försöka ta mig dit en gång i veckan.



Vicki

2010-11-18 @ 19:31:52
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Kidelinbloggen - Therese

Duktig du är som tränar, det borde jag också göra men har tänkt vänta till efter nyår. Typiskt mig med knasiga "nyårslöften" och liknande. Hoppas ni har en skön kväll.

2010-11-18 @ 20:06:52
URL: http://www.kidelin.se/blogg
Postat av: Nina - Glamourmamman

Härligt!! Jag kan bara instämma i vad du skriver :-) Ha en fin kväll!



Kram!

2010-11-19 @ 21:19:22
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: