Hårproblem & håranalys

I morgon ska jag på en Hår & hårbottenanalys, ska bli SÅ spännande! Jag har sedan väldigt länge velat gått på en sådan men inte vetat att det fanns något ställe här i stan. I Stockholm finns det så klart, men har liksom inte prioriterat eller kunnat åka dit senaste tiden och så hade jag mer eller mindre glömt bort det.
Men sedan häromdagen när jag kikade på hemsidan till salongen jag går till (väldigt sällan) här i stan och såg till min glädje att  de hade just den behandlingen.

Mitt hår är verkligen helskumt just nu och har noll koll längre vad jag ska använda för produkter och mitt hår känns som att det aldrig blir riktigt rent när jag tvättar det, det är inte alls trevligt. Håret känns flott på ett visst ställe i hårbotten och jag har aldrig haft fet hårbotten förut så förmodligen är det hormoner som spökar.
Har provat både dyra & billiga schampon men aldrig blir håret så som jag vill eller så som det var förut.
Det här är verkligen ett jobbigt i l-andsproblem, helt klart.

Efter graviditet och amning kan ju håret tyvärr påverkas en hel del.
När jag slutade amma Elwira så tappade jag extremt mycket hår i typ två månader och jag drog bort de största hårbollarna du kan tänka dig från hårborsten- varje dag! till och med M såg små chockad ut när han såg mitt hår.
Jag har nog inte hälften så mycket hår som jag hade innan graviditeten men har som tur är kvar håret på skallen utan kala fläckar som jag nästan trodde jag skulle få där ett tag...
får verkligen hoppas att jag inte kommer tappa lika mycket hår när jag slutar amma Ludwig.

Ska bli kul att komma iväg en stund i morgon och bli ompysslad och det känns väldigt lyxigt mitt i allt för mig just nu vill jag lova, men det förtjänar jag och hoppas att nu få bukt med problemen, att de ska kunna se vad det är mitt hår saknar eller behöver.





Postat av: elinjosefine

Så härligt att få lite egentid och vädligt spännande med håranalys.

Mitt hår har också konstiga perioder... ett tag var jag väldigt fet i hårbotten och topparna var torra.. Testade då olika shampoo med det var ingen som kändes bra men helt plötsligt gick det över, det lever sitt eget liv helt enkelt :)

2010-01-18 @ 21:55:45
URL: http://elinjosefine.blogspot.com
Postat av: Mamma Sandra

Tack för att du tog dig tid och lämnade en kommentar på min blogg! :)



Det där med hår är knepigt. Ett dåligt hår kan ju bero på så mycket, även vad man äter och hur man mår i stort.



Hoppas du får svar och ha en riktigt skön stund för dig själv! :)



Kram

2010-01-18 @ 22:30:22
URL: http://hinaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Madde

Åh va spännande, nåt sånt skulle jag också vilja gå på :) Jag tappade massa hår efter att jag fick abbie, tror alla mina kompisar med barn gjort det. Man tappar ju inget hår alls i stort sett under hela tiden man är gravid och ammar pga hormoner. Så när man slutar så lossnar ALLT och det känns som att man ska bli flintis, men det enda som lossnar är de håstrån man skulle tappat senaste 1.5åren :)

2010-01-18 @ 23:59:07
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: emelie&hugo

Härligt att bli ompysslad - det är en 2barnsmor som du värd!

2010-01-19 @ 07:02:31
Postat av: Anna

Hade ingen aning om att man inte tappade något hår under graviditet men låter vettigt det som ovan skrev.

Tack för kommentaren, inte riktigt sant men snällt ändå :)

Hoppas du får det mysigt hos frisören.

2010-01-19 @ 07:03:03
URL: http://houseofsra.blogg.se/
Postat av: Erika

emelie & Hugo: tack det var gulligt sagt! ha en toppendag!

2010-01-19 @ 09:06:58
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter trist, hoppas behandlingen idag blir lyckad! Du har ju superfint hår så vore synd om det blev "förstört". Må så gott. Kram kram

2010-01-19 @ 09:25:45
URL: http://thereseedberg.blogg.se/
Postat av: Theresa Larson

hm.. jag ammade inte Malkolm för det gick inte tyvärr :( men jag tappade ändå lika mycket hår efter honom som efter Nikolina som jag helammade 7 månader

2010-01-19 @ 14:06:09
Postat av: C

Har du sett nå nytt fint till våren till de små du tänker klicka hem? Tipsa gärna : )

2010-01-19 @ 14:10:42
Postat av: Sabina

du får berätta vad de sa :)

2010-01-19 @ 16:16:31
URL: http://missmalmberg.blogsopt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: