Ekologisk ullfiltar från klippans yllefabrik

Elwira fick den här underbara rosa filt förra året som även var hennes allra första jul. Här och här finns bilder på den bland annat.
Vi har haft jättestor användning av den och har använt den både i sängen, i bilen, ute i vagnen mm. Just nu har jag bäddat med den i hennes säng. Så fin med det rosa och kungliga mönstret.

Var så nöjd med filten så i år fick även Ludwig en liknande variant, fast den som kallas "traffic jam" och som även finns i grönt & rött.
Dessa fina ullfiltar kommer från klippans Yllefrabrik och är tillverkad i 100% ekologiskt lammull och är designad av karin Mannerstål.
Tycker mycket bra om dessa eftersom det både är funktionella och snygga filtar och att de har "omvända" sidor med färgerna. Beställde bägge dessa filtar från frapp.

Till Ludwig använde jag den här över vagnen när det var rekord kyla ute tidigare i vinter och det är ett supertips om man vill stänga kylan ute och hålla värmen inne i liggdelen hos den lilla babyn.
Hade jag ingen filt på vagnen så fick Ludwig svårt att andas, precis som en annan får när det var så kallt som det var i år och han blev dessutom kinkig då så filten var ett måste där ett tag. Sedan har jag mest haft den inomhus i hans babygym bland annat.
Fina filtar tycker jag är snyggt även som mysig detalj i barnrum.

"traffic jam" heter Ludwigs filt från Klippans Yllefabrik


En av Elwiras allra första klappar var filten "Royal" från klippan, Design: Karin Mannerstål.
Tänk vad liten hon var här förra julen, 8 månader gammal :-)

Postat av: Alexandra, KAKHUSET

naaw va gulligt! :)

2010-01-24 @ 11:35:13
URL: http://www.kakhusets.se
Postat av: Therese

Håller fullkompligt med dej här. Filtarna är både fina och anändbara. Vi älskar vår Royal filt från Klippan!

2010-01-24 @ 11:48:34
URL: http://thereseedberg.blogg.se/
Postat av: Rövarmamman♥

Jätte fina!



Hoppas ni får en fin söndag!



Du har något o hämta i min blogg:)kramkram

2010-01-24 @ 12:44:04
URL: http://roxenmo.se
Postat av: C

Tack för tipset! De sålde ju många fina barnfiltar!

2010-01-24 @ 12:55:43
Postat av: Linda

Det var så mycigt med en utedag.

När vi var små var vi alltid ute med mina föräldrar. Eldade, grillade korv m.m.

Jag vill att Noah ska få göra det han också.

Ja mössan fick jag i julklapp av Marcus, jätte skön men jag har så litet huvud så den är lite stor.

2010-01-24 @ 13:37:22
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa



Älsjar dessa filtar vi har till Madicken en till Bambi hon har djungel mönstret :)

sen har kenny en grå :)

Gillar att man kan ha den till så många olika saker :)



ha en kanon söndag

2010-01-24 @ 15:27:44
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Katrin

Ja vad kul att du skrev om filten för jag har nog allt lagt märke till den och tänkt fråga vart man kan hitta den =)

Kanske var i dyraste laget tycker jag men Leo fyller ju snart så den ska "vi" nog önska oss ;)



Sv: Ja precis, det var de tvådelade i större strl jag kikat på men de var slut just nu men skulle komma in igen sa hon så vi håller ögonen öppna =)



Hoppas ni haft en fin söndag, kram kram

2010-01-24 @ 20:53:29
URL: http://vardagenvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: