{ HAR DU SETT HERR KANTARELL? }

Idag åkte vi ut till gårdarna och M skulle visa mig "sitt" kantarellställe som han av en slump fick syn på igår. Han är inte direkt den som spanar efter spamp vanligtvis om man säger så ;-)
Hursom, vi åkte ut i skogen på fyrhjulingen men vi kom aldrig så långt som till hans ställe utan hittade massvis på vägen dit, överallt fanns det kantareller, helt underbart galet va det :-)
Jag plockade korgen vi hade med full (över 1 kg) på mindre än 15 minuter, hade kunnat plocka mer men fick inte plats.
När vi kom tillbaka åkte istället M och syster M ut iskogen med en mycket större korg som dom kom hem med helt full.
Vi hade aldrig sett så mycket svamp någonsin! Så nu har vi verkligen hittat en riktig guldgruvor med såå fina och stora kantareller långt inne i skogen där ingen annan går eller har den blekaste om, förutom vi nu och det är top secret ;-) Jag ÄLSKAR kantareller och vilket härligt hösttecken sedan.

Jag har även plockat över en liter lingon idag tilsammans med Elwira och Ludwig. Ludwig hade mest kul i vattenpölarna på stigen men Elwira plockade ett par deceliter. Hur nöjda och glada som helst i skogen var dom och har varit det hela dagen, våra små uteungar.
Innan Elwira somnade ikväll sa hon " Mamma vet du vad vi kan göja i mojon? Lingonsylt kan vi göja!" Åh mitt lilla stora hjärta, ja det kan vi göra nu.

Så skön ledig lördag vi haft det idag, skogsmulle familjen! :) Strålande solsken och upp mot 19 (!)grader ute.
Nu ska jag rensa klart sista kantarellerna innan läggdags. Ikväll längtar jag galet mycket till kommande flytt!

Hoppas du haft en fin lördag!
Kramar från mig


"Har du sett herr Kantarell, bor i enebacken? / Han kom dit i förrgår kväll med sin hatt på nacken / Den är gul och den är grann, passar just en sådan man / passar åt herr Kantarell bort i enebacken." :-D

Postat av: Therese

Mums vad gott! Förstår att det känns härligt att veta om en sån skatt i skogen :) kram

2011-09-11 @ 08:59:02
URL: http://sailorswife.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Åh vad gott med skogens guld :)

Jag måste hitta mig några bra ställen här omkring...



sv; jag tycker att MaisonBelle luktar gott, fräscht och köksrengöringen är bra som typ ajax...Juldoften luktar allra godast :)



Kramar & ha en fin söndag

2011-09-11 @ 10:51:56
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: tindra

åhh vad gott!!

2011-09-11 @ 11:51:28
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Trace

Åh, gott gott gott. Jag drömmer själv om att hitta ett eget kantarellställe. Men varje gång jag går ut och letar verkar de gömma sig, de små gulingarna. Hoppas ni hittar på nåt gott med er fångst!

2011-09-11 @ 13:21:00
URL: http://trace.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Åh vad gott!

2011-09-11 @ 15:24:12
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: