3 års kontroll, sjukhusbesök & roligt jobb

God kväll!

Dagen kunde inte börja bättre idag med superfina ord av BVC "tanten" på Elwiras 3-års kontroll och "testet" var lätt som en plätt för Elwira. Hon tyckte Elwira körde överkurs för sin ålder, något som vi numera är bortskämda med att få höra från flera håll. Hon växer så fint och följer sin kurva exemplariskt.
Hon fick även rita och visade även hur duktig hon har blivit på att skriva sin första bokstav "E" i sitt namn, ja ni kan ju förstå att jag inte kunde bli mer stolt i mammahjärtat!

När jag gick med Elwira till BVC var M med Ludwig som han tog till förskolan och de har varit på liten mini utflykt idag. Ludwig har gått runt och bara njutit extra mycket idag sa en av fröknarna när vi senare hämtade våra två små :-)
Hälsat på Elwira & Ludwigs farfar som opererats har vi också gjort idag. Superfarfar som även tror att han är riktiga stålmannen ;-) Skönt att allt gått bra och att han sa att han kände sig bra och inte bara för dosen av valium ;-)

Jag har även jobbat i butiken (Marcus & Mallans butik) idag för att lära upp mig lite, superskoj har det varit! M jobbar inte så mycket där nu då han håller på att starta upp sitt nya företag och göra det han är riktigt grym på.
Han ska fixa iordning en del i butiken där han kan vara med sina kunder, jobba mm så det kommer bli kanon allting.

Nu ska jag fortsätta umgås med min fina Marcus. Inget mer mobilsnack dock ikväll *hehe* han är nämligen extremt nöjd med sin nya Samsung Galaxy S2 som släpptes idag, så nu rekommenderar han alla som vill ha en riktigt grym mobil. Blev visst ett hett mobil-tips här idag ;-)

Ska fortsätta njuta av kvällen och gå in och se på våra vackra & duktiga barn som sussar sött.

Önskar finaste kvällen! Kraam

Bilden tog jag på Elwiras födelsedag då hon blåste såpbubblor ute på våran gemensamma terrass :-)



Postat av: Nina

Duktiga tjejen =)

Kram

2011-05-12 @ 22:10:55
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Mia

låter som en bra dag tycker jag med :)

2011-05-12 @ 22:12:39
Postat av: MANDY- Mamma till River!

tack :) dom är jätte mysiga

2011-05-12 @ 22:21:36
URL: http://mandyys.devote.se
Postat av: MANDY- Mamma till River!

tack :) dom är jätte mysiga

2011-05-12 @ 22:21:52
URL: http://mandyys.devote.se
Postat av: CiliaH

Klart man blir stolt när barnen får beröm :) De är ju de finaste man har.



Hoppas ni slipper ifrån mer magsjukor nu. Synd att du missade galan.

2011-05-12 @ 22:50:26
URL: http://ugglehuset.se
Postat av: Emma

Hej Erika!



Tänkte bara fråga en sak, när du beställer från Topshop skickas det från England då? För vad jag kan se finns det ingen webbshop i Sverige än va? Vad kostar frakten och hur lång tid tog det att få kläderna?



Jättetacksam för svar.



Mvh Emma

2011-05-13 @ 09:52:14
Postat av: emma

kul att höra! :) Bra Elwira.



kramis

2011-05-13 @ 10:34:25
URL: http://blogg.mama.nu/fashionmama
Postat av: ullrika

Hon är superduktig! Men, det verkar som de där "kunskapstesterna" är till för att lugna föräldrar mest tycker jag. Jag vet nästan ingen unge som inte fixar dom där typ ett år "för tidigt" :)

2011-05-13 @ 13:33:58
URL: http://ullrika.se
Postat av: Therese

Samma med min son som är blev 3 år i januari.

Bvc öste beröm och man blir så stolt men som Ullrika säger så verkar dom säga så till dom flesta föräldrar om man kollar runt i bekantskapskretsen så verkar alla fått höra det :-)

Men man blir ju så stolt så vem bryr sig :-)

Kram

2011-05-13 @ 17:17:32
Postat av: ♥ Erika svarar:

Emma: nej det finns ingen svenska webshop ännu och ja de skickas från england. Frakten går på ca 60:-

ca 1 veckas leverans tid



2011-05-13 @ 22:58:02
Postat av: Linda

Supersöt klänning! Ha en fin helg! Kram :)

2011-05-14 @ 16:31:22
URL: http://minbebis.com/blogg/minisoutfit/
Postat av: Anna

Men ni vet ju, självklart är ju erikas barn de bästa, glöm inte det! skryt skryt hela tiden... tycker bloggen bara går ut på att skryta om allt ni har, köper, gör mm men det är väl typiskt för bloggare, att bara visa upp det allra bästa... i låtsatsvärlden alltså...

så sjukt ytligt.

2011-05-14 @ 20:23:22
Postat av: Evelina

Hur bitter känns 'Anna*?

Jag har följt din blogg ett tag och blir så lycklig när det går bra. Inte för att jag känner dig. Men skönt att inte bara höra dåliga saker och gnäll som man gör på så mänga andra ställen.



Fortsätt inspirera, Erika! :) Så himla skönt att du ger hopp om att det finns mammor som växer med sina barn men fortfarande är sig själv och inte blir bitter. :)



Ha en bra dag!!!!

2011-05-15 @ 19:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: