Kylig inskolningsdag

Inskolningsdag 4 är avklarad nu och på förmiddagen var vi utomhus och jag hade såklart klätt Ludwig bra och varmt för dagen men helt glömt bort mig själv och fick stå och huttra ute i kylan. Helgen har varit toppenfin med soligt höstväder men idag är det verkligen "riktigt" höstväder med kyla och blåst.

Ludwig tyckte som vanligt det var roligt att leka utomhus och trivdes mycket bättre utomhus än jag själv just idag.
Men han blev jätteledsen och började gråta när vi började plocka in alla leksaker in i förrådet då vi skulle gå in, stackarn han ville ju leka mer :-)
Så klantigt av mig att inte klä mig varmare, men trodde inte det var SÅ kallt... på vägen hem från förskolan önskade jag att det var jag som låg skönt nerbäddad i åkpåsen istället för Ludwig ;-)
I morgon ska vi ut på utflykt till skogen och då ska jag minsann se till att vara ordentligt påklädd! Är dags att bege sig ner till källaren och rota runt lite och se över vad jag har och inte har.

Nu blir det enkel (men god) lunch här hemma, linssoppa som nog kommer värma gott i min just nu frusna kropp
Ludwig på förskolan förra veckan, och Elwira skymtar i bakgrunden :-)

Postat av: Nina

Mm gott med soppa! Verkligen superkallt, måste plocka fram mössa och vantar till mig själv kände jag imorse ; )

2010-10-18 @ 12:26:18
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: towis

jag körde på linsgryta och det var också gott denna grå och kalla dag!

2010-10-18 @ 13:44:52
URL: http://towis.blogspot.com
Postat av: Therese - Colins mamma

Man tänker så mkt på vad de små ska ha på sig så man glömmer lätt sig själv! :)

KRAM

2010-10-18 @ 14:28:45
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Vad duktig Ludde är på dagis och inget barn vill nog sluta leka ute tror jag :) Ja det är gott med soppa.Jag gjorde pumpasoppa i helgen.Godaste soppan jag ätit.Kram

2010-10-18 @ 15:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: