Ugnsrostat, en massa gäddor och kanske en promenad

Är mätt och belåten just nu minst sagt och jag har kvällen framför mig tillsammans med M. Är lite småtrött i huvudet ikväll för vissa dagar är det verkligen skillnad på när man är själv med barnen eller när man är ensam. 
Blev lite körigt i eftermiddag då jag inte hade armar som räckte till  men det vände som tur var rätt snabbt. Det är så bra att Ludwig är så pass lättroad men när han är hungrig så är det så klart bara mat han vill ha, och det fort fort ;-)

 M har varit och fiskat och kom hem till middagstid och hade fått upp hur mycket gäddor som helst, 30 totalt hade M och A fått, verkligen inte illa ;-)

Är väldigt mätt och belåten just nu och har ätit ugnsrostad kyckling med rotfrukter, så gott och enkelt! hade i lök, potatis, palsternacka, morötter och squarsh. De sista 5 minuterna strödde  jag även över fetaost i tärningar. Smidigt att göra allt i samma panna i ugnen.

Fick lite lust att gå ut en sväng nu för mig själv, solen skiner ute och det skulle vara skönt. Våra två små sover ju sött...eller så är det ännu skönare att slänga sig i soffan med en skål med glass.. hmmm!

Ha en mysig söndagskväll!

M & en gädda från dagens fångst, hehe :-)

Postat av: Sandra

Förstod nästan att det var PoP, ska se om jag hittar några liknande för dom var jättefina! Jag hade också lust att ta en promenad men ingen som hade lust att följa med mig och jag kände för sällskap men en skål med glass är inte heller helt fel.. Önskar vi hade en systemkamera, kan tänka mig att det blir väldigt bra bilder! Kram

2010-05-09 @ 20:41:58
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Theodora

Vilken mysig blogg du har. Jag har en dotter som är född några dagar innan din son så det var lite roligt att se och läsa.

Ha en skön kväll

2010-05-09 @ 21:24:40
URL: http://theodorasskafferi.blogspot.com/
Postat av: Anna

fiska har jag inte gjort sedan jag var lite då pappa tog oss med då. Det skulle jag också vilja göra. Brukar du fiska med?

2010-05-10 @ 03:19:57
Postat av: Theresa

Jag tror vi lämnar kidsen till A och M så fort L slutat tutta, så gör vi en tjejhelg du och jag :)

2010-05-10 @ 13:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: