Hej, kom o hjälp

Åh så skönt det var idag när jag trampade iväg med elwira till förskolan, enbart iklädd tights, linne och en oversize munkjacka och conversen på fötterna utan att frysa det minsta, vilken känsla :-)

Det ser ut som hej kom och hjälp här hemma just nu, framförallt har jag ett berg av tvätt som jag planerat in att ta tag i idag då lillan är på förskolan men vågar mig inte ner i tvättstugan...
Det har tydligen härjat en uteliggare där nere nu ett par dagar och några har stött på honom och han är tydligen inte den trevligare sorten och ganska läskig och obehaglig säger dom i huset som stött på han.

Skulle iallfall gå ner där förut men när jag skulle tända lampan innan jag klev ur hissen så fungerade inte den, och det är verkligen bäcksvart där nere och vågade inte chansa att gå ut för TÄNK om jag stött på ute liggaren där i mörkret utan att se ett dugg! skulle ju bli som att gå i spökkammaren på tivoli, fast på riktigt, typ !
 Dessutom måste jag ta med mig Ludwig för jag är själv hemma idag och aldrig jag skulle riskera att det skulle hända min Ludwig något.
Förmodligen skulle väl ute liggaren varken röra mig  eller Ludde, men vad kan man veta egentligen? och när folk säger att han dessutom är riktigt läskig så tvätten får vänta lite till helt enkelt tills någon fixat med lyset där nere.

Har varit på promenad med Ludwig nyss och har alla fönster uppe och vädrar för fullt, tycker det är så härligt att släppa in  frisk, och numera ljummen luft och få sommar-feelings :-)
Nu ska jag fixa iordning lite lunch och lite gröt till Ludwig.

Kram!



Postat av: Josefine

läskigt med en uteliggare i källaren!!

2010-05-19 @ 11:22:38
Postat av: Katrin

Ja nej usch! Stanna inne!!! Man vet aldrig och det är dumt att chansa..



Jag håller med dig, finns det något bättre än att ta en promenad när det är så skönt ute och det doftar så gott från gräs, blommor och allt. Och vädra utan att frysa, mmm, det är sommar det =)



KRAM

2010-05-19 @ 12:12:31
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Therese

Visst är det skönt väder :-) Underbart! Jätte fin familj du har :-)

Kramar

2010-05-19 @ 12:44:13
URL: http://mammatessie.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Hoppas det går bra, läskigt sånt där! Här hemma har vi också massor av tvätt att ta hand om. Tråkigt som sjutton! Fina solhatttar du köpt! :) Kram

2010-05-19 @ 15:25:53
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Ingela

Förstår att det känns läskigt! Men hoppas hyresvärden fixar lyset och att polisen kommer och för bort honom. Inget sker ju av sig själv tyvärr så man får ju ligga på om man vill ah något fixat :(



Kram!

2010-05-19 @ 17:33:39
URL: http://lifeofingela.blogspot.com
Postat av: Rebecka

En "uteliggare" eller hemlös som jag kallar dem,kunde lika vara en tjej i 20 års åldern,eller du eller jag.Att det är en gammal gubbe som är alkis är steoroypt i mina ögon, men tyvärr tror folk fortfarande att de så en hemlös människa ser ut idag.Så jag tror inte denna människa är läskigare än du eller jag.Det gör ont i hjärtat med folk som inte har tak över huvudet.

Kram

2010-05-19 @ 22:36:16
Postat av: Erika svarar:

Rebecka: Jag tycker så klart också det är jättehemskt med hemlösa! och denna är precis som du skriver som du och jag i grund och botten men skillnaden är att han är en knarkare och alltid är påverkad och gör "närmanden" på dom som stött på honom, inget trevligt med andra ord.

Och någon som är påverkad kan ju i princip göra vad som helst...

2010-05-20 @ 22:34:25
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: