Njuter av solen & ammar samt lite extra vila

Var ute en stund på förmiddagen med mina små och strosade i solen och var en stund i en park vid hamnen.
Varm, men man får inte klaga på värmen nu när den är här :-) Jag njuter av solen i lagom dos, hoppas jag snart kan få chansen att ligga ute och sola en stund med, har inte gjort det i år.

Hemma igen blev det en dusch för alla och Ludwig blir alltid såå glad när han får bada med syrran sin :-)
Efter bad fick Ludde gröt och så ammade jag honom en liten stund, jag har nämligen börjat amma lite mer än bara på kvällarna som jag hittills gjort nu en tid för att få i han lite extra vätska nu när det är rätt varmt.
Sedan somnade bägge på sin dagliga lunch-lur, perfekt att de sover samtidigt & när det är som varmast ute vid lunchtid.

Ludwig verkar inte heller det minsta bekymrad över värmen utan är precis som vanligt, pigg och glad och nästan aldrig kinkig, förmodligen beror det just på att jag börjat amma lite extra, känns som så iallafall
Han är ju inget matvrak heller, men det går framåt även där men lite mer amning känns bara bra just nu i värmen. Hade han ätit & druckit mer hade jag förmodligen inte ammat alls, men alla barn är ju olika.
Dessutom blir han världens gladaste och kikar upp på mig och skrattar och ler som bara den innan han får amma så för honom är det nog lite extra lyx ;-) nöjdare kille får man leta efter!

Elwira har också tagit värmen bra och jag är glad att hon sover som vanligt hela nätterna utan problem.

Nöjd kille som somnade sött efter ett bad med Elwira, lite gröt och sedan amning efter lunch idag. Han har just nu fotbolls tema i sängen + Libero baby diapers Football Collection blöja för matcha helt  ;-)

Postat av: Cecilia

Så himla gott att dina små trivs trots värmen! Jag tycker också att det känns mysigt att amma fortfarande men känner att omgivningen verkar tycka att det är dags att sluta nu.. Lillen blir ju snart 9 månader och det känns inte så gammalt!=)

2010-07-05 @ 19:09:49
Postat av: sandra

Söt han är när han ligger och sover bland fotbollarna :) Vart ligger parken vid hamnen? den måste jag missat, det är fint där nere.. Jag hoppas jag också får en dag till att lägga mig och sola någonstans och kanske bada lite,fast jag får nog vänta tills Andreas får semester.. Kram!

2010-07-05 @ 19:55:48
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Erika svarar:

Cecilia:

Ludwig blev 9 mån i Lördags och jag tycker det känns okej fortfarande eftersom han är så nöjd med det + att han har det som kvällsrutin. Men nu har det blivit lite mer sedan värmen kom för att han ska få i sig mer vätska.



Tycker du ska strunta i omgivningen och gå på din magkänsla och göra det som känns rätt för dig och ditt barn!



kram



2010-07-05 @ 20:24:41
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Katrin

Vad skönt att de inte är besvärade av värmen, Leo tycker det är jobbigt har jag märkt.. Segare och gnälligare än vanligt :/



Vad gosig han är! Man vill ju bara ner och gosa snusa honom i nacken ;) hihi



Ha en fin kväll, kram

2010-07-05 @ 20:45:16
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Söt!:) Skön sovstil=)

Skönt att du kan amma fortfarande. Min mjölk försvann i värmen i Thailand när Nelly var 7 månader!

2010-07-05 @ 21:38:49
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sv: Ja, det fläktade skönt nere vid stranden. Synd att det inte är helg lite oftare. Men snart har Johan också semester! Då åker vi till Gotland. Jag älskar HMs vita sommarklänning. Har tänkt köpa den själv, men det har inte blivit av än :)



Kram S

2010-07-05 @ 21:45:32
URL: http://www.detsannalivet.blogspot.com
Postat av: Madelene

Vilka härliga bilder på Ludwig! :D Ser riktigt skönt ut.

Saga blir tröttare av värmen men hennes humör håller hon högt ändå.

Hoppas att ni har det fint och att ni hittar drömhuset.

Kram

2010-07-05 @ 23:07:53
URL: http://bull-ugnen.blogspot.com
Postat av: Petra

ser mysigt ut att ligga där på magen:)har heller inte märkt av att barnen kännt av värmen,skönt kram

2010-07-05 @ 23:30:30
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hej!

jag undrar hur mat vanorna ser ut för ludwig när han var 5-6 månader och idag?

2010-07-06 @ 07:12:39
Postat av: Tindra

Vad gulligt han sover! :)

2010-07-06 @ 08:51:03
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Kidelinbloggen - Therese

Sötis där. Det viktiga är att man själv känner vad som funkar i sin egen familj!



Ang. Thomas Sabo så har jag ett armband själv med berlocker men använder det dessvärre näst intill aldrig. Är liksom inte så mycket smyckestjej tyvärr ändock är jag sugen på ett från Lifestone nu. Sagas storasyster har också fått ett TS armband av mig med massa fina berlocker så det känns extra kul om lillan också får ett. Än så länge tror jag dock inte det finns någon tillräckligt liten kedja för henne plus så känns det inte särksilt "praktiskt" än så det får nog vänta här också.

2010-07-06 @ 09:16:50
URL: http://kidelin.se/blogg
Postat av: Cecilia

Du verkar så klok och trygg i dig själv! Känner mig redan mycket säkrare som mamma och bryr mig inte alls lika mycket om omgivningen som jag gjorde i början. Om det blir ett syskon (vilket jag hoppas!) så kommer man ju vara ännu tryggare med sina beslut! Kram på dig!

2010-07-06 @ 11:22:43
Postat av: Erika svarar:

Nathalie:

Ludde var knappt intresserad av mat när han var 5-6 månader så det var mest amning + smakportioner som gällde.

han har även alltid velat äta själv så det har varit och är mycket plockande :-)

Nu är han ju 9 månader och det verkar vända sakta men säkert med maten.

Han gillar dock att äta själv mestadels och en vanlig dag ser i stort sett alltid lika ut och han följer våra mat-tider;



Frukost: välling+ liten babysmörgås med exempelvis leverpastej



Mellanmål: Frukt, han äter själv i små bitar



Lunch: samma som vi oftast och pillar i sig det själv samt matar lite med sked. ( Ev.Ammar)



Mellanmål: gröt, frukt eller välling



middagen: Samma som lunchen



Kvällen: försöker få i han gröt men oftast blir det välling och sedan ammas han och somnar sött

2010-07-06 @ 15:59:59
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Therese

sötaste liten kille. kramar

2010-07-07 @ 00:33:53
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: