Vårtecken

God morgon sköna Söndag!

Jag har tre stycken orkidéer här hemma som jag köpte förra året och som jag har sparat för att ge en chans att få blomma om så klart.
Och nyss upptäckte jag att två av dessa är på G att börja blomma igen! speciellt denna som är på bild är verkligen på rätt spår nu.
Så härligt och det känns som ett bra vårtecken :-) så glad man kan bli av lite grönska som är väg mot blomning!

Jag har egentligen ingen koll på hur man ska ta hand om orkidéer på rätt sätt men vad alla blomsterhandlare har sagt till mig (och det enda skötselrådet som jag minns) är att vattna dessa sällanm och det blir väldigt sällan här hemma...

Postat av: unique

orkidéer är de enda blommor jag klarar av just pga det

2010-01-24 @ 10:13:18
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: carolina

vi vattnar dom med kallt kaffe och har socker i ibland ;) det funkar faktiskt!!

2010-01-24 @ 13:28:52
URL: http://acarolinas.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: