Slocknade på soffan & surdegsbak

igår kväll tänkte jag lägga mig och kolla på tv en stund i soffan men fjärrkontrollen hade fått fötter och jag orkade inte leta mer efter den. Tänkte att jag skulle sätta på någon fil istället men blev så trött från ingenstans och jag somnade, och det gjorde även Ludwig sovandes på min mage.
Minns att M frågade om jag inte skulle gå och lägga mig i sängen men måste ha somnat om direkt efteråt för jag vaknade nästa gång runt 6 och då ammade jag Ludwig som sedan blev hur pigg som helst och viftade och sprattlade för fullt med armar och ben och log nån stop, såå söt! gick in och myste med han en stund i sovrummet och sedan la jag honom i sin säng.
Gick och tog en smörgås och när jag kom tillbaka till sovrummet så hade faktiskt Ludwig somnat, det trodde jag inte eftersom han var värsta piggelinen :-)
Kröp ner under M.s varma täcke och somnade om. Jag är väldigt sällan kvällstrött men igår kände jag mig sådär galet trött som jag kunde vara när jag var gravid (är absolut inte gravid igen.) Antar att kroppen börjar säga till at jag måste ta igen lite förlorad sömn nu kanske.

Idag har jag planerat in brödbak på schemat, har faktiskt gjort en surdeg som ska vara färdig nu efter 3 dagars väntande, har aldrig gjort det tidigare så det blir något nytt för mig. Har även en annan deg på G, men den skulel kunna vänta en dag till.
 Får se hur det kommer gå med brödbaket, Elwira får ta hand om Ludwig eller nått ;-) nejdå det kommer gå bra, Ludwig får sitta i babybjörn och Elwira har alltid kunnat underhålla sig själv :-)och Så lång tid tar det ju inte att blanda ihop lite eg och slänga ner i formar och in i ugnen och timmen efter lunch då hon sover bör jag hinna med själva baket på.
 Är lite fundersam hur det är att baka surdegsbröd bara+ men det får jag svar på lite senare


Postat av: Therese

mums! hoppas det går bra med E, Viggo vill gärna krypa in i ugnen när vi har på den. kram

2010-01-25 @ 11:31:31
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Ingela

Vad spännande med surdegsbak! Väntar med spänning på hur det går med baket. Hur har du gjort surdegen?

2010-01-25 @ 12:02:46
URL: http://lifeofingela.blogspot.com
Postat av: sandra

Tack för din kommentar, vi är hemma nu men han är inte helt frisk än så det är lite nervöst! Men det ska nog gå bra! Hoppas brödbaket går bra! Kram

2010-01-25 @ 12:57:24
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: