Vardagen är mysig


Elwira blev superglad idag när vi lämnade henne på förskolan för första gången sedan hennes långa jul-ledighet. Direkt när hon kom dit var det full rulle på de små benen och hon märkte nog knappt att vi gick, fast vi sa hej då ;-) Är så skönt att hon är glad i dagis.

Efter att vi lämnat henne där så tittade jag och M på varandra och undrade vad vi skulle göra nu då när hon skulle vara där ett par timmar så vi tog volvon och körde iväg och kollade på barnens hus på bilbarnstol åt Elwira.
Hon behöver nämligen en ny stol och jag har mest kikat på nätet, men man måste ju prova och se dom i verkligheten också. Vi var på två ställen och jag märkte att dyrast inte alltid behöver vara bäst.
Bägge ställen som vi var på rekommenderade Britax highway och den kommer det förmodligen bli till Elwira som behöver en ny stol. Highway är mycket smidigare och har ordentligt med plats för benen än vad exempelvis multi- techen har. Alla försäljare vi pratat med har dessutom varit eniga om samma, att det bästa är att sedan byta stolen till en framåtvänd när det börjar bli dags för det än att ha en "kombi stol".
Vi måste bara åka tillbaka och prova highway i Land Rovers eftersom den har högre säten, men det ska tydligen inte vara några problem för man använder bara en slags kil då till insatsen.


Vi var även runt på lite andra ställen och åt lunch pasta buffé som lunch på la pasta. Sedan tickade tiden på och helt plötsligt blev det dags att hämta lillan på förskolan.
Det var en glad Elwira som vi mötte och det var lite komiskt då vi tittade på lappen som fröknarna alltid skriver upp hur mycket barnen ätit/sovit på.
På alla andra de barnen stod det "1" på som alltså betyder en portion mat men på Elwiras stod det "3" hihi det är såå Elwira som äter som en liten häst :-) blev så full i skratt när jag läste det, hihi!

Väl hemma igen så gick M iväg till jobbet en sväng och jag fixade mellis till mig och Elwira, vek tvätt medans Elwira sprang runt och busade. Hon brukar tycka det är kul att hjälpa till att plocka upp ren tvätt som jag sedan hänger upp, bra med en liten hjälpreda som inte alltid bara stökar till ;-)
Thaimat blev det till middag här hemma och sedan hjälptes vi åt ja och M med att diska, dammsuga, torka golvet (efter Elwiras spill) bada barnen, borsta tänder, på med pyjamas och sedan natta Elwira- ja de vanliga kvällssysslorna i vanlig ordning med andra ord :-)
Efter Elwira har nattats så är det ludwig som får all uppmärksamhet och nu ska jag göra en kopp te och några smörgåsar och sedan börja natta min lille prins.

En skön dag har vi haft idag och jag tycker vi är riktigt bra på att vardagsmysa jag och M, all ledighet tillsammans ÄR mysigt och det gäller att ta vara på tiden tillsammans tycker jag.
Är så skönt att M inte jobbar var dag, hela dagar och att vi faktiskt får ta del av bebis/barn livet bägge två tillsammans
Älskar mina två små & finaste M!

M myser med Ludwig, den lilla pratkvarnen I babygymmet ;-)

Ludwig i bilen

Lunchen- pasta buffé´- jag älskar pasta! syns det att M älskar oliver :P

Ludwig blev också hungrig efter vi ätit upp och här höll han på att äta upp hela handen innan han fick mat ;-)

Solen tittade fram på eftermiddagen, så mysigt! bilden togs ute hos svärföräldrarna idag

finaste killen är alltid nöjd när vi åker bil- min solstråle!

Allting är spännande och han är så söt när han nyfiket tittar med sina fina stora ögon

Alla de andra barnen hade ätit en portion men Elwira hade ätit tre =)

Finaste Elwira, nyss hemkommen efter dagis som här tar det lungt med en bok en liten stund.
Min lilla dagistjej har en tunika med rosa prickar från fix, jeanstights H&M, strumpbyxor & body lindex samt indian tofflor från bellino


Postat av: elin

skönt att E trivs så bra på dagis! Ni verkar haft en trevlig dag, du å M. Förresten vad jobbar M med?

2010-01-12 @ 21:45:29
Postat av: Therese

så du hittade toffeln! vad bra! fina bilder som vanligt, många kramar och sov sött

2010-01-12 @ 23:06:24
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Sessan ☆

Nämen så stor han blivit lilla prinsen & lika vacker som sin stora syster & mor. Vilka bedårande ögon <3



Kramar & njut resten av veckan

2010-01-12 @ 23:36:51
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Erika svarar:

Elin: ja hon är helt uppsklukad av dagis :) Marcus jobbar och äger en kvartersbutik här i stan. Ha en bra dag!

2010-01-13 @ 09:07:18
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Erika

hejhej!

va mysigt ni verkar ha haft d!

tänkte bara fråga om ni vet att man inte får ha barnet på dagis om båda föräldrarna e hemma? vi visste nämligen inte d själva förut o va ofta hemma båda två men skickade barnen till dagis, men d får man inte göra.

2010-01-13 @ 11:08:21
Postat av: Erika svarar:

Erika:

Hejsan! Nej det kan jag förstå att man inte får, men beror det inte lite på hur man gör? jag menar det är väl en sak om man ALLTID låter barnet vara på dagis när bägge föräldrarna är lediga? Oftast jobbar M när Elwira är på förskolan, men inte alltid ALLa timmar då hon är där. Hon är där max 15 timmar i veckan och tycker det är bra då man kan få tid tillsamman och hinna göra saker man inte alltid hinner med bägge barnen.

m jobbar dessutom nästan varje dag, igår ett par timmar efter lillan blivit hämtad.

Kanske också är lite olika i olika kommuner hur man får göra? men på vår förskola har de aldrig sagt något när vi sagt att vi exempelvis ska åka och handla tilsmammans eller något annat när vi lämnat E

2010-01-13 @ 11:21:44
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: bente

Åhh så fin han är lille Ludwig, nu måste vi verkligen ses gumman det här är ju helt inte bra. Saknar er kram

2010-01-13 @ 13:41:31
Postat av: Erika

hej igen!

ja d kanske e olika från kommun till kommun, d vet jag faktiskt inte... d bästa e o fråga på förskolan då vet ni vad som gäller!

har i nrkpg där vi bor e d iaf så, d spelar ingen roll om d e "då o då" som man e hemma båda två bara, utan e båda hemma så har man ingen rätt o lämna på dagis för då ska man ta hand om sitt barn själv.

givetvis kan man ju fuska me d där, dagis vet ju inte om man e hemma båda två om man inte säger nåt.

2010-01-13 @ 17:07:27
Postat av: ullisar

vilken härlig dag ni haft!

va kul att hon äter så bra på dagis. många ungar har svårt för det har jag förstått (gäller dock inte min egen ;)

2010-01-13 @ 22:27:25
URL: http://ullrika.se
Postat av: Erika

Erika: ja det är ju lite luddigt det där begreppet för som sagt hur lätt är det inte att 2fuska" för vem ska kolla det liksom?

Min sambo jobbar dessutom mycket hemifrån eftersom har eget så bara för att bägge är hemma av oss behöver det inte betyda att båda är "lediga" jag har ju Ludwig och M jobbar som sagt mycket hemifrån De få gånger vi gör något ihop och sagt till fröknarna att VI ska åka o handla eller dylikt så har de aldrig sagt något

2010-01-14 @ 09:50:23
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: