Packat, snyggt & klart

Igår fixade jag och donade med E:s plagg och packade jag iordning hennes kläder och sådant som hon ska på förskolan. Märkte även alla nya plagg med namnlappar med efternamn + telefon nr. Tycker det är finare att märka plaggen med lappar än att skriva med penna direkt på kläderna.  

Jag älskar verkligen Gunilla Axéns mönster "Moln" från Färg & Form som jag bland annat har bäddat med i svart och grått i Ludwigs säng.
En ny snygg rosa väska ur moln serien har Elwira nu fått som hon ska ha som "sovpåse" till dagis. Temat "moln"
 passar ju som perfekt till det :-) De små sover ju ute så i hennes sovpåse innehåller varma kläder i fleece mm.
Är helnöjd med väskan och den är lagom stor och rymlig och garanterat har Elwira den snyggaste väskan just nu ;-)

Påsen vi haft tidigare är riktigt snygg med motivet "brokiga" på men den har varit lite för lite och blivit rätt trångt med lillans kläder där i tyvärr. Men nu kommer den istället att användas som förvaring till henne blöjor på dagis eftersom det nu är nya regler från  och med i år och vi ska ta med egna.
Gympapåsen är en gåva och kommer ifrån innerum

Förra gympapåsen "brokiga" designat av Stina Wirsén och Anna Hörling. Från
innerum

Rosa Väska med Gunilla Axéns mönster "Moln" från Färg & Form

Väskan finns även i andra snygga färger =)

Postat av: Frida

Supersöt väska! Den hade jag velat haft i blått :)

2010-01-12 @ 15:43:19
URL: http://mittlivmedviggo.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilken dagisförälder.

Som förskolepersonal bugar jag och klappar mina händer. En toppförälder som märker barnens kläder med odentliga lappar.

2010-01-12 @ 20:37:20
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: Caroline

Åh vilka söta saker! På tal om märklappar, har du något tips på var man köper dem?, syr du fast dem?

Har suttit ikväll och försökt sy fast till min lilla dotters kläder men med min sömnkunskap så blir det inte så snyggt ;-).

2010-01-12 @ 21:21:05
Postat av: Erika svarar:

Caroline: ja de bästa tycker jag är de som finns på den här sidan, för de kan man även ta bort sedan genom att stryka på baksidan av den tryckta lilla lappen- SUPERBRA! perfekt om man senare kanske vill sälja plagget UTAN en namnlapp. Spana här: http://www.markster.com/

2010-01-12 @ 21:38:01
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack så hemskt mycket för tipset!! Ska genast ta och klicka hem dem.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

2010-01-12 @ 22:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: