Ny vecka & andra bullar

Då är en ny vecka redan här och måndagar är lediga dagar för Elwira men i morgon blir det förskolan som gäller igen. Trodde hon skulle vara sjuk länge när hon började kräkas men det var som sagt rätt snabbt övergående och blev snabbt frisk dagen efter. Jag minns ju bara själv hur himla sjuka vi blev både jag och M förra året, kan faktiskt aldrig komma ihåg när jag kräkts så mycket och mått såå dåligt innan dess. Men den har vi förhoppningsvis lagt bakom oss nu.

Jag är så sugen på att baka matbröd, det är ju så himla gott men jag har ingen inspiration alls på den fronten, sötsaker är ju mer min grej. Har ingen receptbok med bröd heller men vet att det finns brödrecept i "A piece of cake" av Leila.
så där ur kanske göra något ur? Det får bara inte ta för lång tid, har ingen tid att stå och knåda hela dagen ;-)
Vanliga klassiska bullar skulle inte sitta helt fel... men försöker ju hålla mig med sötsaker i veckordagarna så det sista får bli till helgen ;-)

En trevlig tävling ska jag lägga ut här senare också! Hoppas alla fått en bra start på denna nya och härliga (?) vecka!

Kram

Postat av: Josefine

hoppas du får en fin vacka!

2010-01-18 @ 10:28:39
Postat av: CiliaH

Skönt att kräkeriet är över och att stumpan är frisk igen. Magsjuka är ju inget vidare alls.



Ha en bra dag.



Kram

2010-01-18 @ 10:36:49
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Anna

Skönt det gick över så snabbt. M fick någon magsjuka innan jul och det kom i 2 omgångar. Kräkte en natt sen bra i 2 dagar sen sjuk igen. Inget kul!

Om du vill ha tips på bröd rekommenderar jag Jan Heds bok "Bröd" Inte den nyaste men han kan sina saker.

2010-01-18 @ 10:40:53
URL: http://houseofsra.blogg.se/
Postat av: bente

hej gumman du får göra en sån där surdeg som man har i kylskåpet, bara att mata den lite och så när man känner för det så tar man lite deg o bakar ett bröd. Super smidigt och gott som tusan. puss

2010-01-18 @ 10:58:36
URL: http://enmammasbekannelser.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag rekommenderar dig att göra Foccacia eller Tartano-bröd. Jag gjorde ju dem och de var lätta och supergoda!

2010-01-18 @ 11:36:22
URL: http://lifeofingela.blogspot.com
Postat av: sandra

Hoppas ni haft en bra dag! Jag håller helt med dig, vill hinna mysa lite med Edvin samt kunna förbereda lite här hemma så jag kan leka med Alvin när han kommer hem + att han får ut mer av dagen om han är där 5 timmar istället. Har pratat med kommunen idag men de var inte så hjälpsamma! Vi har pratat om att byta dagis förut så nu blir det nog att kolla efter privat, gärna nära högskolan så jag har nära att lämna och hämta sen så det inte blir så sent för dem. Vi vill gärna ha ett med lite mer utepedagogik som de inte har på Alvins nuvarande. Kram!

2010-01-18 @ 14:24:45
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: