Skrattat & sussar sött i Emmaljungan

Ludwig sover som han brukar vid den här tiden. han somnar alltid strax efter nio numera.
Jag har suttit och kikat på Let´s dance ikväll men kunde knappt koncentrera mig första delen för Ludwig var på sitt bästa humör och var så glad och skrattade en massa :-) För ett par veckor sedan skrattade han "på riktigt" för första gången och det är verkligen det bästa en mamma kan höra! När första leendet kommer tror man inte det finns något bättre men sedan när skrattet kommer så smälter hjärtat!

På kvällarna brukar jag lägga ner Ludwig i en äldre Emmaljunga vagn som vi fått låna av M:s föräldrar som de sparat i många år. Vagnen har jag verkligen haft nytta av eftersom där i har han kunnat sova skönt dagtid sedan han kom till oss.
Speciellt bra är det eftersom Elwira har ju sedan han kom hem från BB alltid varit intresserad av lillebror och vill alltid kramas och pussas och det är jättemysigt men mindre bra när han sover eftersom då vaknar han ju.
När han var riktigt liten och Elwira inte var hemma kunde han ju sova i soffan innan han kunde vända på sig men det går inte när Elwira är i farten och då kryper upp i soffan till han.

Så vagnen har och är ett säkert ställe för Ludwig att kunna sussa sött på. När Elwira var liten hade vi ju en Bugaboo cameleon men hon sov aldrig i den inomhus för den liggdelen är ju rätt liten och de små blir stora fort så det kändes inte direkt mysigt att ligga ganska trångt och sova i den inomhus så hon sov mest i soffan och sedan i sin spjälsäng dagtid.
Sedan hade ju hon inte heller något äldre syskon som kunde störa hennes sömn ;-) 
Vi  bodde dessutom i mindre lägenhet när hon föddes så då hade jag inet så "långt" till hennes spjälsäng.
Vår icandy är liksom Bugaboon liten i liggdelen jämförelsevis med Emmaljungan så det är perfekt att ha Emmaljungan endast som "sov vagn".

Nu ligger vårat sovrum "längst bort" ifrån vardagsrummet som jag oftast tillbringar tiden kvällstid. Vårat sovrum ligger brevid Elwiras rum så ludwig måste börja gny/skrika rätt rejält om jag ska kunna höra honom och det vill jag ju inte + att det finns en risk att väcka Elwira så det är en annan sak som är bra med vagnen- att jag kan låta honom sova i vagen som står i vardagsrummet de dagar jag inte går och lägger mig samtidigt som Ludwig.

Denna retrovagn från emmaljunga står här hemma som "sova- vagn" numera - pefekt!

Finaste Ludwig sussar sött just nu i Emmaljunga vagnen- tills jag själv går och lägger mig, då lyfter jag över honom till spjälsängen i vårat sovrum

En riktig retrovagn att älska eller avsky :-)

Postat av: Carolina

Tack för din gulliga kommentar :-) Att "låsa in sig" är dock inte så lätt hos oss, vi bor inte jättestort och mina barn uppskattar INTE en stängd badrumsdörr - det skulle resultera i bankande på dörren och gråt utanför, inte mycket till lugn och ro - men annars var det ett bra tips ;) Hoppas ni har en mysig kväll! kram

2010-01-29 @ 22:48:52
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Carolina

Ja, det skulle väl vara ifall de andra är iväg någon annanstans isåfall - för befinner de sig i samma lägenhet spelar det ingen roll att pappa är där - båda barnen är tokiga i att bada och för dem innebär badrum bada, och är då dessutom mamma där inne - då går det inte att låta vara ifred ;)

2010-01-29 @ 23:06:39
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Diana - Gravid ♥

Otroligt söt barnvagn ni har! =)

2010-01-29 @ 23:37:22
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Sofie

sv- ja ska bli underbart att åka ut och resa. Tror du gör rätt i att vänta ett år med att resa ed lillen, vi var i London och på kreta förra våren när theo var 1,5 år och det funkade jättebra.



Tips till när killen blir större och inte får plats i vagnen, köp ett babylarm, det använder vi fortfarande då vår pojk sover på övervåningen med stängd dörr,eftersom han vill ha tyst och lugnt

2010-01-30 @ 00:10:20
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Theodora

Perfekt sovplats tycker jag, ser oerhört mysigt ut!

2010-01-30 @ 00:31:22
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Nej, den är lite små "cool".

Här hemma är vi alla tre lite små sjuka, suck!

2010-01-30 @ 09:45:54
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: carolina

den var cool! hade gärna sett den i marinblå färg dock, hade vart riktigt snyggt. älskar retro!

2010-01-30 @ 10:21:07
URL: http://acarolinas.blogg.se.
Postat av: sandra

Vagnen ser välbevarad ut och jättefin! Smart idé att ha en vagn inne, men vi har nog lite trångt för det tror jag. Skönt att ha en lägenhet som inte är så lyhörd, här hör man varje andetag känns det som. Lite små jobbigt om Edvin skriker på kvällarna! Hoppas ni får en fin dag. Kram

2010-01-30 @ 14:20:55
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Sessan ☆

Nämen åhhhh!!!! jag tycker vagnen är OTROLIGT häftig ;D Inte snygg liksom, men häftig & hade absolut kunnat ha en sådan om jag skulle haft flera barn!



Vet du vilket årstal det är på den?

Tycker den är snarlig Emmaljungan min som hade 1990, fast hans var ljuslila ha ha & regnbågsfärger inni suffletten.



Underbara bilder på lill prinsen <3



Kramar & njut söndagen

2010-01-31 @ 13:19:25
URL: http://sessanochprinsessan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: