Påpälsat ute i kylan

Började känna mig lite småförkyld i går och jag brukar känna av det i ögonen först eftersom jag bär linser och då blir alltid ögonen irreterade. Är lite småsnuvig i dag och varit riktigt trött i huvudet hela dagen men blir ju inte piggare av att sitta inne så jag tog en promenad med de två små efter lunch idag.

Det är verkligen riktigt kallt ute men jag älskar det, är ju så mysigt med massa snö och att vi äntligen fått en ordentlig vinter, men kallare än såhär får det gärna inte bli ;-)
Jag promenerade i min "standard" outfit utomhus numera; pälsvästen, bootsen, jeans, mössa och handskar och under varma strumpbyxor och tröjor i ull & cashmere, det gäller ju att klä sig varmt för annars är det mindre kul att vara utomhus. Invigde nya varma halsduken i ull från Ralph Lauren idag som syster T "köpt ut" åt mig från USA. 

Häromdagen var jag på "möss-jakt" till Elwira, vi behövde nämligen en rejäl och varm mössa som både skulle vara vind/vattentät och funktionell och gärna snygg.
Just nu har hon två dubbla mössor som värmer bra, men de är inte i något praktiskt yttermaterial som passar till dagis, har ingen lust att behöva tvätta varje dag.
 Jag var runt i ALLA barnbutiker i hela stan och hittade en mysig variant på pop, men Elwira hamnade lite i en mellanstorlek på just den mössan så den fick jag tyvärr skippa. Sista butiken jag var inne till (Strands) hade precis vad jag sökte,och är helnöjd. Superbra att man även kunde justera den bak i nacken. Råkade så klart ta just den mössan som hade ett litet fult märke på sig som jag upptäckte när jag kom hem, så idag gick jag förbi och bytte till en hel och fin. 

En rent ut sagt påpälsad mama i kylan ;-)

Den här fransväskan i mocka använder jag varje dag då jag är på språng. Den innehåller allt jag behöver; blöja, våtservetter, vattenflaska, nycklar, plånboken, läkerol, läppbalsam och htc:n

Elwira är varmt & mysigt klädd i vagnen i ull & fleece kläder under mysigaste overallen från Molo

Nya mössan som är riktigt varm och kommer från ellte, blir perfekt till förskolan som börjar snart igen för E:s del

Postat av: Linda

Ja han är ganska söt faktiskt =)

Å vilken fin overall hon har!

Postat av: Therese

ja hon blir grymt cool iden mössan, då kanske vi ska ta reda på när den kommer in i butik så får vi ringa och ringa :) kram

2010-01-07 @ 23:28:09
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Therese

jag menade västen att vi får kolla den när den finns att köpa kram och god natt kolla sms!

2010-01-07 @ 23:50:30
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: emelie & Hugo

Köpte en liknande till Hugo, typ en sådan här http://shop.reimashop.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage_morris&product_id=564&category_id=17&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=36



Perfekt att kunna reglera mössan baktill - då kan hugo använda den till nästa år.



//emelie

2010-01-08 @ 07:14:25
Postat av: sandra

Alvin skulle också behöva en riktigt varm mössa! Tycker strands har rätt bra utbud på mössor, ytterkläder och vantar :) Kram!

2010-01-08 @ 08:28:27
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken härlig päls!

2010-01-08 @ 08:29:03
URL: http://omtalad.webblogg.se/
Postat av: Nina

Filmen var jättebra, blev inte alls besviken ; ) Men absolut en film som ska ses på bio!



Ha en bra dag =)

2010-01-08 @ 09:21:33
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Erika

emelie & Hugo: ja jag tror absolut att en sån här modell kommer kunna användas två vintrar i rad =)

2010-01-08 @ 10:45:08
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Petra

Hur bäddar du in Ludwig i vagnen? Jag tycker att det är så svårt att veta om det är lagom varmt för min lilla Love som nu är 6 veckor gammal.

2010-01-08 @ 11:48:10
Postat av: Erika

Petra: Ja det där kan verkligen vara jättesvårt, kommer ihåg att jag gick och kände på elwira hela tiden när hon var liten på vintern, men då var det aldrig såhär kallt som det är just nu, och då var hon ändå några månader...

är lite "coolare" nu med Ludwig nu när jag är lite mer "van" som mamma ;-) Han ligger i vanliga kläder, ulloverall från pop + molos vinteroverall, vantar, bacalava (eller hur det stavas) & tossor. En åkpåse till det skulle bli FÖR varmt. Men åk-påsar är jättebra & mysiga.

Slänger även en filt över vagnen för han gillar INTE att få kall luft som blåser in i hans ansikte, då blir han kinkig. ? att en filt stänger ute mycket kyla.

Alla barn är ju olika varma men jag tror det är vanligast att vi nästan klär på dom för mycket, man får känna på dom hur varma de blir. Tycker också det är viktigt att se till att ha en rejäl mössa, helst hjälm modell med knyt så de blir kalla om huvudet/öronen- det är jag jättepetig med.

En ullpläd att bädda med som de kan ligga på i vagnen kan jag rekommendera

2010-01-08 @ 12:07:29
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!

Hur är mössan i stl. Är dom tex som polarn och pyrets mössor i stl. Menade pälsmössan som var på bilden.

mvh Linda

2010-01-08 @ 17:32:22
Postat av: Erika

Linda: Nej den här mössan från ellte är liten i storlek. Trevlig kväll!

2010-01-08 @ 18:17:00
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Linda

Okej tack för ditt svar! Ha en fortsatt trevlig dag!

2010-01-10 @ 14:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: