Vantar & värme

Brrr det ÄR verkligen vinter nu, många minus ute! Var inne en sväng till Naturkompaniet idag med bägge barnen för Elwira behövde ett par nya vintervantar.
Köpte först ett par helsvarta från mini a ture de var snygga då de var helsvarta men de hade inget såntdär greppvänligt material på insidan, utan var i samma material som övriga vanten och det är inget bra alls då de blir för glatta och gör det svårare att hålla i saker.
Tittar alltid efter vantar med dragkedja som går långt ner så det blir lättare att ta på vanten också. Vantarna Elwira fick kommer från svenska märket Nanook/isbjörn of sweden, som är ett kvalitetsmärke och vantarna får högsta betyg :-)
Skulle också behöva ett par varma, tjocka vantar, måste kika på det också.

Det är så mycket man måste tänka på när det är såhär kallt, är mycket som behövs & går åt till två små.
Är man rätt påklädd är det skönt att vara ute, trots många minus. Kände hur kallt det var idag när jag bara skulle gå den korta biten till jobbet och skippade vantar och hade jeans på mig utan något extra under och brrr såå kallt! När jag är ute med barnen har jag full mundering på mig, mycket skönare ;-)

Nya, varma vantar till Elwira från Nanook/Isbjörn of Sweden

Postat av: Sandra

Fina vantar! Alvin har liknande men från Hestra men han vägrar använda dom för att det är tumvantar och inte fingervantar, får leta efter nya. Dock sa hon på Strands att det oftast inte finns tjocka fingervantar i stl 3 år.. Har för mig att jag har sett det får väl leta vidare för nu är det kallt! Vi hade -24 för några dagar sedan!

2010-12-02 @ 21:37:08
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja fy för kylan,har köpt underställ o ullsockar till de små nu,vill ha jag med;)kram fina vantar,e det bra märke?tittade på overallen i helgen men svindyr.

2010-12-02 @ 21:56:28
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Helenas Hem -Om livet på landet

Hej på dej!

Ja brrrr nu är det kallt, vi har -19 grader nu. Isbjörn ska vara ett jätte bra märke har jag hört, men har inte testat. Jag har fastnat för Didriksons iår :) Jättehärliga vantar! (och overall)



Vad FIIIINA ni var på dansen. Som två söta prinsessor och lillebror var ju såklart söt han med. :)

KRAM

2010-12-02 @ 22:13:42
URL: http://blogg.helenashem.se
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Jag är ute efter nya vantar åt lillan kanske dom där vore någonting, såg riktigt fina ut :)

2010-12-03 @ 08:27:50
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: vintageRetroPrinsessa

Hallå Erica snygga vantar :)

sen måste jag tipsa om att Hestra har kanon vantar helst dom med avtagbart ull foder i :)



Här har vi glada 20 minus :)



Kram och ha en kanon helg fina du :)

2010-12-03 @ 09:07:51
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: emma

nanook har bra kläder :) vi har jacka o termobyxor till liam där ifrån =)

2010-12-03 @ 20:01:56
URL: http://cherrybombshell.blogg.se/
Postat av: MammaMorran

Det märket gillar jag, känns rejält och är verkligen varmt!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

2010-12-03 @ 20:57:19
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Sessan ☆

Kanon vantar & som du säger med bra grepp även för de minsta.



Ser du får tips om Hestra. Dom har ett par med dragkedja som du efterlyser, som är jätte bra (har även dom)



Har även de med utagbar ull & fast ull, funkar bra i torr snö men blir tyvärr våta i fuktig snö.



Kram & njut helgen

2010-12-03 @ 21:27:43
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Marie

Jaa, vikitgt med varma handskar till barnen!

Nanook har jag hört ska vara varma! Men ett minus för passformen som tyvärr gör att dem lätt åker ner och av...

Tipsar oxå om Hestra handskarna! Efter 10 år i förskola så har jag sett de flesta märken.

Hestras långa Primaloft handskar med dragkedja och spännband är de bästa denna vinter!

2010-12-05 @ 10:22:27
Postat av: Erika svarar:

Marie: ang hestra, min kära sambo köpte faktiskt just ett par sådana först men modellen fanns bara i svart med röda sömmar och passade inte alls Elwiras overall så jag sprang o bytte till de från nanook :-) dock inte helsvarta, men de blev bättre i färgen än Hestra. Lite dyrare än hestra dock.

Men hestra verkar verkligen vara kanon! det var bara färgen på just den modellen som blev lite fel denna gång, petig med sådant ibland ;-)

2010-12-06 @ 00:10:27
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: