Soft födelsedag & 1 April

Den 1:a april idag och nu är verkligen våren på väg, så härligt!
Igår hade fick jag en rätt lugn och mysig födelsedag, precis vad jag behövde. Tack för gratulationer och skönsång ;-) både här på bloggen, IRL, via telefon och sms!

Hängde lite oplanerat med till IKEA efter jag hämtat Elwira efter förskolan igår. Jag, Marcus, Elwira, Ludwig samt faster Mallan som är höggravid stuvade in oss i bilen som altså blev fullsatt :-) 
Faster shoppade lite nödvändiga baby-prylar till lill-killen i magen och jag och M köpte några småsaker. 
Åt  IKEAS klassiska köttbullar till lunch så klart, och det var min lyxiga lunch på födelsedagen ;-)

M vill att vi ska gå ut och fira min dag lite mer och gå på en bio och äta middag någondag men jag ammar fortfarande och det är tydligen bara tutten som gäller för Ludde fortfarande :-D så födelsedagsmiddag skjuter vi på, har ingen brådska.

Nu blir det frulle sedan drar vi på oss kläderna och beger oss till förskolan, sedan är det påsklov för e:s del.
 Önskar en härlig skärtorsdag! kanske kommer det någon påskkärring till er idag för det är väl idag de små går påskkärring..

Glad påsk!

Postat av: Nina

Så skönt med påsklov nu =) (Stella börjar sitt redan idag)



Glad Påsk!

2010-04-01 @ 09:02:11
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Cecilia

Känner igen mig i det där att det bara är tutten som gäller.. Min son (som är en vecka yngre än Ludwig) äter sig bara mätt när han ammas. Tror inte att han har fattat att annan mat är just mat.. Men känner som du, ingen brådska! Vi firade vår 9-årsdag för några veckor sedan men får gå ut och äta framåt sommaren i stället!



Glad påsk!

2010-04-01 @ 09:26:35
Postat av: Erika svarar:

Cecilia: ja jag tycker faktiskt det är mysigare att äta middag hemma :-) men en bio skulle ju vara kul att gå på, men hur mycket tid kommer man inte ha till att göra sådant senare i livet liksom? då kommer man sakna att vara hemma och mysa med de små!

Grattis i efterskott till 9-års dagen! wow!



Glad påsk!

2010-04-01 @ 10:49:43
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Ingela

Glad påsk önskar jag dig och familjen!



Kram

2010-04-01 @ 13:19:25
URL: http://lifeofingela.blogspot.com
Postat av: Petra

Glad påsk,ja här har vi laddat upp med påskgodis om kärringarna knackar på:)kram

2010-04-01 @ 15:37:39
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Cdot

Skönt å höra att det finns fler söner som bara vill ha tutte ;-) MIn son är ju 6 1/2 månader nu, började med smakisar för 2 veckor sedan men det går inte vidare bra...riktigt dåligt precis som med hans storasyster, hehe. Har gett honom lite fruktgröt senaste dagarna och det gillar han lite bättre. Han kryper så mycket så jag tänker att han borde behöver mer (men det kanske är löjligt, bröstmjölken kan ju duga alldeles tillräckligt)

2010-04-01 @ 21:54:36
Postat av: Erika svarar:

Cdot: Ja så länge de växer och mår bra av tutte så behöver de ju inte flaska, samt att man ger smakisar. Ludde gillar dock inte gröt speciellt så vi måste bli lite mer "skärpta" och träna oftare med det tror jag allt, för han är också aktiv och rör på sig mycket.

2010-04-02 @ 00:10:46
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: