Utelåst & en glad nyhet :-)

Tänkte att jag skulle gå en sväng på stan idag efter jobbet och spana lite, bland annat efter dom där skorna kilklackarna var lika snygga som väntat men så klart slut i min storlek.

Sedan ringde en av mina bästa vänner och berättade att hon var gravid! sååå roligt men jag hade det på känn att hon skulle säga det snart :-) Ska bli så spännande! synd bara att hon bor kvar i Norrköping.
Grattis igen gumman, är så glad för din skull!
Vi pratade i telefon hur länge som helst och jag glömde totalt bort tid och rum och när jag la på kom jag på att M skulle börja jobba klockan 18 och då var klockan precis vid den tidpunkten. När jag ringde upp så var han så klart redan där och hade fått ta med sig Elwira dit. 
När jag gick hemifrån kom jag på att jag inte tog med mig hemma nyckeln men brydde mig inte då eftersom M skulle ju kunna komma ner och öppna till mig om jag ringde hade jag tänkt. Blev ju iallafall tvungen att hämta tvungen att hämta Elwira så dit gick jag direkt och var där en stund tills jag tog med henne och handlade.

Var så sugen på att slänga ihop en feta-ost sallad och såg fram emot att få sätta mig i soffan efter att ha nattat Elwira för kvällen men när jag skulle gå hem från mataffären så kom jag på vad jag glömt- nycklarna så klart! skulle ju ha lånat M:s nyckel som jag-virrpannan hade helt glömt bort.
Så jag fick vandra tillbaka med matkassar och blöjpaket till butiken för att hämta nyckeln och så hem igen då...
Kände mig lite små dum på vägen hem när det började bli mörkt och jag gick genom stan med Elwira, träffade på ett till barn på vägen... de flesta andra barnen var väl så klart inne vid åtta tiden för nattning, men inte vi inte vi tog en kvällspromendad ikväll ;-)

Det har varit en strålande fin dag med sol och även när vi gick hem nu tidigare ikväll så var det väldigt skönt ute och folk satt ute på serveringarna här och där, så det var faktiskt  skönt att få sig en liten extra promenad även om det inte var min tanke att klanta mig och glömma nyckeln.

Hursom så somnade Elwira på direkten strax efter åtta, lite senare än vanligt alltså och för min del blev det ingen sallad ikväll, det blev en flottig pizza från pizzerian istället och det fick duga för ikväll :-)

Trevlig kväll!




Postat av: Linda

Du får skylla på graviditeten, jag blev jätte virrig på slutet.

Tyvär är jag lika virrig fortfarande =)

Här blev det hemmagjord pizza, jätte gott men känner mig alltid "äckligt" mätt efteråt.Kram

2009-09-15 @ 21:47:06
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Vad roligt att din vän är gravid! Vi har tyvärr inte så många vänner som är gravida/har barn + att ingen av oss är från Västerås från början så ibland är det lite tomt på vänner med barn.. Gott med pizza ibland :)

2009-09-15 @ 21:53:46
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Theresa

Hihi.. jag blev också utelåst idag :)

2009-09-15 @ 22:23:40
Postat av: maria

Gott med pizza!

2009-09-16 @ 00:48:19
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: MISSEXTRA

Snygg outfit du har i headern! Allt bra idag?:)

2009-09-16 @ 12:02:12
URL: http://missextra.se
Postat av: Erika

Theresa: Vad skönt att höra att man inte var ensam om det då, hihi!

2009-09-16 @ 16:08:52
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: