Jag ska boa hela...

Jag ska boa hela natten, boa hela daaan :-) hihih ja jag har verkligen börjat "boa" som det kallas här hemma de senaste dagarna, alltså förbereda sig inför bebisens ankomst.
En del boar flera månader innan jag är mer en "sista minuten" boare- haha! var likadant sist innan Elwira kom, då gjorde jag allt bara dagarna innan hon kom, det enda jag glömde bort då var att gå till frisören (STOORT MISS!)

Har blivit smått fenetisk när det gäller städningen här hemma och ligger det mer än 5 saker i tvättkorgen så måste jag gå ner och tvätta på direkten, och disken måste vara diskad direkt och så måste jag dammsuga minst två gånger om dagen- ja det är en hel lång lista på överdrivna saker jag har fått för mig som jag måste göra.
M tycker jag har blivit smått galen och säger jämt och ständigt "men det behöver du väl inte göra nu!"
han är mycket lugnare än vad jag är.

Idag var ju sista dagen på jobbet och jag går på mammaledighet nu så jag har lite saker jag gärna skulle vilja hinna med innan bebisen kommer, om jag hinner menar jag! Mysa och busa med Elwira ska jag så klart göra så det behöver jag inte skriva upp för det gör jag jämt och ständigt, min fina tjej som ska bli stora syster!

En spjälsäng har vi fortfarande inte ordnat med, men det är egentligen inte hela värden för det är något M skulle kunna åka och köpa snabbt på IKEA innan vi åker hem tillsammans från BB, men kan ju vara skönt att ha det också ordnat.. så den här listan har jag att gå efter nu;


* Köpa spjälsäng + madrass till bebis!
* Gå till frissan! (ett måste...)
* Packa ner det sista i BB- väskorna som står framme och väntar....
* Få ut och äta + bio med M och se "flickan som lekte med elden"
* Baka bullar och annat smaskigt man kan frysa in och bjuda på och äta själv ;-)
* Fixa matlådor och frysa in (kanske överkurs)


Postat av: Carolina

Vad roligt att boa! Hoppas ni snart har er lilla bebis hos er! kram

2009-09-29 @ 22:59:13
URL: http://www.carolina1979.se
Postat av: sarah

Lycka till med allt! Ps. Gör lite extra bullar så du kan äta lite på bullens dag på söndag! :)

2009-09-30 @ 00:26:06
URL: http://sarahmedh.webblogg.se/
Postat av: Madde

Jag skurade lister och insidan på skåp dagarna innan Abbie kom :D Tyckte allt va sååå smutsigt.. och våran bebis skulle minsan inte ha massa smuts omkring sig :)

2009-09-30 @ 03:26:08
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Sandra

Jag känner igen mig precis! Ska själv ha barn om 2 veckor (har också en flicka sedan tidiggare) och boar och bakar för fullt här hemma. Önskar jag kunde ta mig tid och sitta ner lite..

2009-09-30 @ 09:24:06
Postat av: FURNISH.etc inredningsblogg

Skönt att du är ledig från jobbet nu, kan vara bra att bara fokusera på lillens ankomst ett tag. Finns ju en del att fixa ser jag ;) lycka till med alla förberedelser och så, ser fram emot att få veta när den lille kommit :) Kram!

2009-09-30 @ 10:37:23
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Josefine

Känner igen mig! Jag städade varenda vrå veckorna innan Ludvig kom, och han kom inte förrän nästan 3 veckor efter BF...

: )



Kram!

2009-09-30 @ 12:35:07
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Erika

Sandra: ja ikväll har jag tvingat mig själv att sitta ner och det har gått bra faktiskt, skönt att kunna slappna av lite! ett tips är att ta ett långt bad, såå skönt nu när höstkylan kommit

2009-09-30 @ 21:49:30
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: