äpplen i trädgården

Nu saknar jag att inte ha en tomt med egna äpplen för nu när äppelsäsongen börjat såhär på hösten så äter jag rätt mycket äpplen och just nu önskar jag att jag bara kunde gå ut och plocka mitg ett äpple för jag är såå sugen på det just nu. Jag har alltid varit "bortskämd" med att ha frukt träd och buskar där jag är uppvuxen så nu saknar jag det när vi bor här mitt i stan.
 Man får passa på att plocka när man är hos någon med äppelträd :-)
Elwira älskar också frukten och när hon var mini mini brukade jag riva äpple på hennes gröt med lite kanel på, det var uppskattat från första stund.
Nu äter hon ju själv så då brukar jag doppa äppelbitarna i kanel i stället.
Och hur gott är det inte att göra äppelpaj, äppelkräm och mos exempelvis? mums!

Det är underbart fint höstväder här även idag så nu ska jag ut och tanka lite sol-energi och gå förbit torget och få med mig lite svenska äpplen ;-)

Elwira plockade även de ruttna äpplen som låg på marken som var mindre fina och började tugga på, så här får hon ett fint av pappa :-)

Elwira plockade och åt en massa äpplen hos mormor och morfar sist vi var där

M och Elwira på en morgonpromenad som vi tog till vattnet sist vi var i Nkpg

Postat av: Angelica

Så härliga bilder. Jag och Kim vi var och plockade massa plommon igår. Och han uppskattade verkligewn plommon

2009-09-15 @ 18:00:16
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Petra

Fina bilder:)ja äpplen är verkligen gott och man kan görs så mkt av dem,vi har faktiskt precis planterat ett äppelträd i vår trädgård just för vi saknade ett.kram kram

2009-09-15 @ 18:58:49
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Söta Bilder...

Får man fråga vartifrån ni kommer ursprungligen???

2009-09-16 @ 11:41:15
Postat av: Erika

anonym: Tack!



Hmm du menar varit vi är födda & uppuxna? Jag är från Norrköping och min sambo en bit utanför Västerås

2009-09-16 @ 13:55:45
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Erika.

okej...jag tänkte mer på om ni är från sverige? el?

2009-09-16 @ 17:59:48
Postat av: Erika

Anonym: haha jo vi är från Sverige =)

2009-09-16 @ 18:01:26
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: