Sjukisen får smaka glass

Elwira har verkligen åkt på en dunderförkylning + hosta nu. Sjuk har hon varit tidigare men såhär som hon är nu har hon aldrig varit med rinnande näsa, feber och hosta. Dock är hon som hon varit de tidigare gångerna när hon varit sjuk, pigg för att ha närmare 40 graders feber!
Vi försöker hålla borta Elwira så gott det går från Ludwig så inte han också blir sjuk, så vi får väl hålla tummarna.
Ledsen blir Elwira nu när hon inte alls får vara nära Ludwig och det är ju svårt att förstå för henne varför hon inte kan pussa honom och vara nära nu när hon är sjuk :(
M var iväg idag ett tag och då märkte jag att det är guld när han är hemma så vi kan hjälpas åt för ett tag idag hade jag önskat att jag kunde klonat mig själv :-)
Idag har jag och M ätit hämtpizza och dagar som denna är det bra att det finns snabbmat, när tiden & orken inte räcker till.
Elwira har dock ätit lagad mat som vi haft nerfryst i små portioner i  frysen. Vi har badat Elwira i kallare vatten idag för att få ner tempen samt gett henne glass för första gången , det var uppskattat- så klart =)
Det var sjukvårds upplysningen som gav oss tipset på att ge henne glass.
Hon äter och dricker dock bra trots att hon är dålig så hon kanske egentligen inte "behöver" glass men hon fick så lite och inte tackade hon nej till god sia gräddglass inte ;-) jag ska själv ta en stor portion strax och bänka mig i soffan med lilleman

Ny badad Elwira redo för natten och har ätit gröt och får smaka  lite glass för första gången






Postat av: Emilia

men gud va gullig hon var i uppsatt! Har ni provat två tofsar nångång? Jättesött!

2009-10-17 @ 19:41:25
Postat av: Carolina

Hoppas hon mår bättre snart - glass borde ju göra susen! ;)

2009-10-17 @ 20:06:09
URL: http://www.carolina1979.se
Postat av: Helena

Hur gammal är lilla Elwira??

2009-10-19 @ 15:36:53
URL: http://mammaheladan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: