Ingen tar någon annans plats

Jag njuter i fulla drag av min lille kille här hemma som vi nog är 99% säkra på vad han ska heta, jag skriver det ikväll =) 
Det är helt fantastiskt hur dom här små varelserna kan ge så mycket kärlek utan att veta om det själva =)
Lillkillen verkar vara en rätt belåten liten kille och äter och sover bra så allting rullar på och det är bara att för mig att ta vara på varje sekund.
Elwira är fortfarande väldigt nyfiken på lillkillen men jag tror det går ganska fort för henne att vänja sig helt vid honom. igår när lillkillen började gråta fick Elwira också tårar i ögonen, det har jag aldrig sett förut!
Det är många barn som kan börja gråta på förskolan om något annat barn börjar gråta, men aldrig Elwira.
Ibland när han börjar gny efter mat så går Elwira genast till han, och är väldigt uppmärksam på han, det är jättesött tycker jag, att hon har koll på honom på ett bra sätt.
idag fick lilleman dessutom helt plötsligt en spontan puss i pannan av elwira när jag ammade, tror ni mitt hjärta smälte då eller!

När jag ammar vill hon gärna sitta med i soffan och jag försöker vara så uppmärksam mot henne som det vara går då, för jag vill absolut inte att hon ska känna sig bortglömd för det är hon absolut inte. Både jag och M försöker ägna ännu mera tid åt henne och hon har inte visat några tendenser på svartsjuka så jag tror hon märker att lillebror inte är här för att ta hennes plats, för det kommer han aldrig göra.
Han är bara en till familjemedlem som kommer få precis lika mycket kärlek som hon, det är vårat "mål" att de bägge ska känna sig precis lika mycket älskade för det är just vad dom är. 
Känns underbart att få vara mamma till två underbara barn, en prins och en prinsessa, kan inte kännas bättre! Jätteroligt att nu ha en av varje.


Postat av: Charlotte

Han är så FIN!

Vet du? Jag tror inte du behöver vara orolig för att E ska känna svarsjuka gentemot honom. Bara att du och M tänker så mkt på detta och tar hänsyn till det (sättet ni lät E hälsa på lillkillen var ju superbra pedagogiskt!) och att ni låter henne vara delaktig är en enorm vinst.

Att hon får tårar i ögonen när han gråter tror jag är hennes lilla sätt att visa empati, tror verkligen hon förstår att lillebror är någon hon ska ta hand om i livet och inte som vilket annat barn på dagis som helst!



Jag är också storasyster till en lillebror (fem år mellan oss) och jag älskar den kombon!

Jag väntar en lillkille nu, LYCKA såklart! Kanske det blir en tjej nästa gång?



Njut din dag!

2009-10-07 @ 14:16:47
Postat av: Mia ☆

Vad skönt att allt har gått så bra! Och han är ju fullständigt bedårande, lillkillen :) Ha en härlig onsdag nu allihop, kram!

2009-10-07 @ 15:14:16
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Han ser verkligen ut som en kille, det är ju inte alla bebisar där man ser så stor skillnad till en början. Men han ser ut som en SÖT kille :-)

Ha en fin dag!

Kram Nina

2009-10-07 @ 15:38:01
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Stort varmt grattis till lillkillen, har är helt bedårande!



KRAMAR

2009-10-07 @ 15:49:46
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Therese

han är så söt, nu vill jag med känna hans bebisdoft.

Viggo luktar gott men inte alltid i munnen numera :))) kram

2009-10-07 @ 16:20:30
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Linda

Är så nyfiken på namnet ni valt.

2009-10-07 @ 19:50:37
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: Erika

charlotte: Tack för dina fina ord!



Ja jag tänkte detsamma när hon grät, att hon grät av empati, mitt lilla hjärta.

Jag tror hon även känner på sig att vi är så pass lugna och att hon inte "behöver2 vara svartsjuk för hon får såpass mycket uppmärksamhet. Även när jag ammar kan hon komma med en bok som jag bläddrar och läser tilsammans med henne så hon blir aldrig utanför.



Önskar dig all LYCKA med lillkillen i magen !

2009-10-07 @ 20:31:14
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Anonym

Blir så sugen på att skaffa en till när jag läser din blogg, har en lillkille på 1,5 år. Men jag skulle aldrig orka tror jag o ha så nära...när det e sånt högt tempo nu i denna ålder. Fast jag e inte ens gammal, är 21. Ne tror jag nog får vänta till han är 3-4 år :)

2009-10-08 @ 13:04:29
Postat av: Erika

Anonym: Ja alla känner ju helt olika när det känns dags att försöka med en 2:a. Vi ville ha tätt men jag hade heller aldrig orkar om inte min sambo haft så mycket tid som han kan ta sig. Att få tätt var vad vi ville och jag är så glad över det =)

2009-10-08 @ 15:50:48
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: helena

Underbart söt liten kille!!!

2009-10-08 @ 20:14:56
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: