1 oktober & nedräkning!

Att det redan har hunnit bli den 1:a Oktober är helt ofattbart! jag tyckte det var nyligen jag för andra gången stirrade med stora ögon på det där plusset på stickan och jag och M satt vid matbordet och gapade, skrattade och pratade för fullt om framtiden. Planen var att vi ville ha en bebis till tätt, och plusset kom snabbt och det var ju vad vi hoppas på men när det väl händer så blev vi ändå chockade av glädjen, var det sant? att vi skulle få gå igenom allting en gång till var tankarna, ofattbart och underbart!

Nu har verkligen nedräkningen börjat och det är bara fem dagar kvar till BF! 6 oktober, på Tisdag nästa vecka är det beräknat till så med andra ord kan bebis titta ut när somhelst- spänningen är oliiidlig :-)
Jag tycker det är minst lika härligt att bära på barn nummer två men lite annorlunda har det känts den här gången. När jag jämför den här graviditeten med förra så är skillnaden att nu har jag känt mig mer "tryggt medveten" om vad som komma skall, även om man aldrig exakt kan veta hur graviditeten och förlossningen blir.
Med Elwira var jag även då väldigt lugn under hela graviditeten och förlossningen med för den delen men kände mig mer " tryggt omedveten" om vad som väntade.
Bara för att man varit med om en graviditet tidigare så behöver man ju inte känna sig likadan mentalt som första.
Under den här graviditeten har jag tänkt mycket på förlossningen, när jag väntade Elwira så hade jag ju inget att 2jämföra" mig med som jag har nu och det känns både bra men samtidigt pirrigt!
Elwiras förlossning gick otroligt bra och jag kände att jag "var med" hela tiden utan att det gick för fort och aldrig någonsin har jag varit så lugn och fokuserad som då.

Jag är helt  inställt på att förlossningen kommer gå minst lika bra som sist och jag har fullt förtroende för barnmorskorna här i V-ås och jag längtar verkligen nu tills allt ska dra igång! och jag undrar hur det börjar denna gång?
Sist gick "slemproppen" som det så trevligt kallas någon dag innan bf och sedan satte förlossningen igång med verkar hemma och vattnet gick väl på BB.

De var verkligen underbara sist och de ville ju att jag skulle säga till dom som förlöste mig om det skulle komma en 2.a i framtiden, för då ville de vara med en gång till :-) det var kul att höra och jag kan förstå dom eftersom de har ett sådant yrke som det måste vara extra kul när allt bara flyter utan problem.
De frågade om jag hade gått någon förberedelse kurs innan eftersom jag andades så bra och kunde slappna av, men det hade jag inte gjort, allt kom bara helt naturligt på något vis, jag lyssnade och litade på min kropp och ont gjorde det så klart, men inte värre än vad man klarar av. Lustgasen var min "psykologiska" vän som M stod redo med när han såg att en värk var på G, han var dessutom lugn och cool och det betydde mycket.

Att vara barnmorska måste verkligen vara ett helt fantastiskt jobb och vilken tur att de finns! fast det är just nu brist på dom, iallafall här i v-ås hörde jag på nyheterna härom dagen.

Just nu laddar jag med extra mycket mat, sömn och vila om dagarna. Och det viktigaste av allt- kärlek och mys med Elwira och M så klart.
Jag tycker det är skönt att passa på att sova någon timme eller två när Elwira är på förskolan. Jag sover aldrig vanligtvis på dagarna men det är kroppen som styr och jag försöker lyda.

Är så taggad och förväntansfull nu inför förlossningen och sedan det bästa när vi kommer fram till "målet" att få träffa våran skatt nr 2! Graviditeten har gått så fort och nu är vi så nära, det är offattbart och så pirrigt!


Postat av: Elin Grindemyr

Den kommer när man minst anar =)

Förlossningen kommer gå galant även denna gång, min gick minst lika bra!!! Vi är ju veteraner nu ;)

Kram o lycka till......

2009-10-01 @ 18:17:39
URL: http://grindemyr.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Tack för tipset om boken, Erika! Har hört om en annan också som heter "Farfar och lammen". Men jag avvaktar nog ett tag till, tills han själv börjar fråga lite...



Åh, det ska bli sååå spännande att följa dina sista dagar innan du blir tvåbarnsmorsa :-) Kommer själv ihåg att jag tyckte att det var en cool (men smärtsam..) upplevelse att föda! Jag är ju yogainstruktör och kan man andas och slappna av, så är det ju en fördel helt klart ;-) Kram Nina

2009-10-01 @ 18:30:44
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: modellmini ♥

Erika:



Ja, Brandos...vuxenskor går ju att beställa men inte skor till växande små fötter eftersom de inte skriver innermått. Man kan liksom inte beställa 6 par skor (3 par var i 3 olika storlekar) för att få rätt storlek...........



KRAM modellmini

2009-10-01 @ 18:32:42
URL: http://modellmini.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Guuuud vad jag längtar till den dagen jag kan säga att det är några få dagar kvar till bf. Tills dess så finns det ju massa bloggbebisar att vänta på :) Hoppas att förlossningen blir lika fin denna gången för er del.

2009-10-01 @ 18:36:51
URL: http://lottiess.blogspot.com
Postat av: Sandra

Nu har vi internet igen, så jag försöker läsa ikapp :-) Spännande att det snart är dags! Kramis

2009-10-01 @ 19:04:12
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Therese

Bebisen bara ligger och tar det lugnt för på lördag kommer jag och då är bebisen i magen :) kram

2009-10-01 @ 19:43:58
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Leonard

hehe :) Allt bra med dig idag då? Sitter och pluggar därför det tar sån tid haha :)

2009-10-01 @ 20:10:48
URL: http://trierer.blogg.se/
Postat av: Elin

Inte långt kvar för dig som sagt..spännande! :) Vad tror du att det blir då? ;) Så Elwira kom på BF dagen eller? Hoppas förlossningen går lika bra som du beskrev att den gick med henne.

TACK för gratulationen! :) Det känns jätte bra att äntligen få vara förlovad med min prins ;) Att vi dessutom ska flytta till hus ska bli hur kul som helst! Mkt planering nu innan med det är bara roligt! :) Så ni går oxå i hustankar? Har ni bestämt att köpa tomt eller kollar ni befintliga hus oxå? Våran tomt blir väldigt liten men huset är på ca 170 kvm så det rätt stort iaf.

KRAMIS!



2009-10-01 @ 21:30:35
URL: http://elincecilia.blogg.se/
Postat av: Thina

Tänk Erika, om en vecka kanske du har fått se ditt andra BARN :D Helt fantastiskt att det är så när-som-helst nu som du har ett barn till för all framtid. Önskar dig lycka till med förlossning och början sen o allt :) Hoppas att du får en lika bra stund på förlossningen denna gång, blir så glad när jag läser sånt! :D Men jag kanske tar efter dig nästa gång? ;)

2009-10-01 @ 23:45:46
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: