Wind & Weather cream

Den här krämen från Weleda började jag använda förra hösten på Elwira när det började bli lite kyligare.
Passar perfekt när det är kyligt och blåsigt ute för att skydda barnets fina hy.
Såhär lyder Weledas beskrivning;

En mild vind- och vädercreme som skyddar känslig hud i ansiktet mot kyla, vind och rå väderlek. Rent Bivax och hudvänligt ullfett bildar en naturlig skyddsbarriär utan att hudens egen andningsförmåga påverkas. Värdefull Mandelolja vårdar och gör torr och irriterad hud märkbart smidigare. Ett växtutdrag ur ekologiskt odlad ringblomma verkar lugnande på huden. Vattenfri.

Jag tycker den fungerar jättebra och nu har jag köpt en extra tub som Elwira ska ha på förskolan också.

Postat av: Carolina

Låter som en jättebra kräm, älskar Weledas produkter till barnen!

2009-11-10 @ 11:00:33
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Helena

Funkar detta som handkräm också? Mina händer blir alldeles nariga när det är väderomslag (kyligt,kallt/varmt).

2009-11-10 @ 12:48:33
Postat av: Josefine, Blåeld

Weleda har många bra (och dessutom ekologiska!) produkter, gillar deras oljor att smörja in sig med på vintern!



kram!

2009-11-10 @ 13:52:17
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Erika svarar:

helena : var tvungen att själv prova krämen på händerna nu :) och det känns att det blir som en "hinna" på händerna så jag vet inte om den är optimal som handkräm, men skyddar gör den säkert och värt att prova kanske

2009-11-10 @ 14:15:51
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

När du tipsade om den här krämen förra gången sprang jag och köpte den till min son, men han fick stora utslag i ansiktet av den. Jag tror mycket på Weledas produkter och tycker att de är bra i övrigt, men jag vill tipsa alla att prova på en liten yta först..

2009-11-10 @ 21:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: