Ledig dag och utan "N"

Idag har jag varit ledig hela dagen och varit rätt så seg faktiskt, det är så i bland nu när jag jobbar, att när jag är ledig så kan jag verkligen bli supertrött,, men det är väl kanske så att när man slappnar av helt så blir man tröttare? sen har ju graviditeten lite med tröttheten att göra så klart.
På förmiddagen var vi på 1-års kollen med Elwira och sedan gjorde M lite ärenden och sedan vid lunchtid var vi hemma och även varit hemma sedan dess.
Jag gick och la mig när Elwira sov sin eftermiddags- lur lite mer än en timme och det var välbehövligt, även om jag känner mig som en pensionär som sover en eftermiddags lur lite då och då :-)
När jag klev upp så hade det börjat o regna och jag fick ett ryck och dammsög, tvättade och skurade golven samt röjde undan lite plock här hemma så jag fick en hel del gjort tillslut.

Jag hade nyss Elwira här i knät då jag ibland låter henne få smattra lite på tangenterna men idag hoppade "N:et" bort och det var grymt störande att försöka skriva några rader.
Är lite smått irriterad på mig själv att jag lät henne hålla på med tangenterna på laptopen, men men. Kan inte längre sitta i soffan med datorns som jag älskar utan får sitta vid bordet med ett av M:s tangentbord inkopplat. Undrar om det går på garantin att fixa det? måste kolla upp i morgon, kommer så klart inte säga hur det gick till, för det var ju dumt av mig.

Elwira har precis fått sitt kvällsbad här och nu väntar gröten, pottan, tandborstningen och tillslut sängen för hennes del :-)
sedan ska jag blogga lite innan det blir natt för egen del

Update: Jag provade såklart att sätta dit det själv först och även M försökte men det är små små "skåror" som den ska sättas fast i + att det ser ut som en liten bit på den ena "skåran" gått sönder, så det var omöjligt att sätta tillbaka den på den platta laptop-tangenten :/


Postat av: Nina - Glamourmamman

Tur att det inte var mitt tangentbord, för jag behöver boksatven "N" ofta :-) Ha en skön kväll!

2009-05-19 @ 19:02:43
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: elin

Mitt M på mitt tangeentbord har lossnat två gånger. Men för mig var det bara att trycka fast det. Men det kanske har gått av i det som tagenten sitter i?

2009-05-19 @ 20:04:36
URL: http://elinjacobsson.se
Postat av: Ingela

Det går nog att trycka dit tangenten igen, om ni hittar den förstås. Det där har hänt mig med, men då har jag dammsugit upp den :-)

2009-05-19 @ 20:10:52
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: elin

Okej, mm såg nu på bilden :) Jag har med laptop men det gick att trycka fast. Men det är nog som du säger det är nog något som gått sönder.

2009-05-19 @ 21:11:04
URL: http://elinjacobsson.se
Postat av: ullisar

jag är stenhård på att inte låta Maali pilla på datorn. hon är ändå försiktig som få, men jag vill inte hon ska få för sig att det är en leksak.



å med min kloka unge så har det räckt att förklara att den är ömtålig. hon sitter i mitt knä ibland och nån gång försöker hon komma åt tangenterna men vet att det är fel och busförsöker igen, utan att mena allvar. va' man älskar sina ungar när dom är så här kloka, eller hur!!

2009-05-19 @ 22:28:03
URL: http://ullrika.se
Postat av: Ingela

Aj då om något har gått sönder är det ju svårt att sätta dit den förstås. När jag satte tillbaka min tangent tryckte jag den lite fram och tillbaka och till slut efter lite lirkande satt den fast. Kanske går det att byta ut fästet? (hos återförsäljaren)



2009-05-19 @ 22:57:22
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Ulle

haha..har haft samma problem, sånt pill kan göra en tokig! hoppas det löste sig

2009-05-20 @ 23:47:18
URL: http://ukuleleulle.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vår lille son har lyckats pilla bort 15 tangenter.

Det fanns inte en möjlighet att få fast dem igen.

Tur att man är van att skriva för det funkar faktiskt att skriva än då. Tack för en trevlig blogg

2009-05-21 @ 23:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: