Today

Har jobbat idag, men inte så länge som det var tänkt för jag blev tvungen att gå hem efter ett par timmar pågrund av min förbaskade yrsel. Försökte dock vara kvar på jobbet så länge det gick och bet ihop och försökte kämpa på, men tillslut sa kroppen ifrån. Skittrist att behöva gå hem och dessutom idag när det egentligen inte alls var läga att göra det.
Jag blir så arg att det ska ska behöva vara såhär lite då och då, men det finns tyvärr inte så mycket att göra, men det är så trist. Om kroppen kunde samarbeta lite med viljan dagar som denna så vore det great.
Jag vill så gärna jobba och framförallt orka men ibland så vill inte kroppen som jag, men det är bara att lyssna och hälsan och bebis i magen går före allt jobb, alltid.

Jag har mestadels vilat och sovit idag och Elwira och M var iväg fram tills eftermiddagen och då kände jag att jag ville ha lite frisk luft.
Så vi tog bilen och åkte iväg till ett ställe strax utanför stan där det finns en massa olika spår i skogen och tog oss en mysig promenad. Ingen lång sådan, men en lagom för jag känner mig rätt mör i både kropp och knopp idag.

På hemvägen handlade vi färsk kyckling, grönsallad och potatissallad på vägen hem och åt det till middag, lätt och gott och kräver ingen ansträngning, passade utmärkt idag.

Det roliga i dag är att Elwira fyller 1 år! vi har firat lite smått här hemma enbart med våran familj, men vi ska ha ett större 1 års kalas nästa helg, roligast när fler kan närvara. Men idag har hon fått en tårtbit för när man fyller år så måste man ju få tårta =) 
Till kalaset så ska jag nog baka egna tårtor, för det tycker jag oftast är godast.
Köpta tårtor är för det mesta bara fina till utseendet men inte alls så goda som en hemmagjord och så känns det lite mer personligt när man gör dom själv.

Jag återkommer med lite bilder från dagen senare ikväll =)

Postat av: Malin

Stort grattis till Elwira, stora tjejen nu :) Hoppas ni får en fin kväll och att yrseln är bättre!

2009-05-06 @ 18:30:09
URL: http://malliiin87.blogg.se/
Postat av: Bente

Hj Ge Elwira en jätte stor kram på födelsedagen ifrån oss. Ringer senare ikväll runt 21.30 när jag går från jobbet puss

2009-05-06 @ 19:09:56
Postat av: Therese

Födelsedagskramer till Elwira från oss, vi ses snart! kramar

2009-05-06 @ 19:34:52
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis till Elwira! Hoppas din yrsel försvinner snart..

2009-05-06 @ 20:31:17
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Nina

Klart Elwira ska ha tårta på sin födelsedag :-) Ha en fin kväll, och var rädd om dig!

2009-05-06 @ 20:58:46
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: