Snart semester

Mitt internet var nerlagt halva dagen och M var och jobbade så han kunde inte fixa det åt mig. Gick iväg runt lunch tid på promenad med Elwira och sedan vidare till R:s jobb och lämnade lillan där för att sedan själv bege mig och jobba lite.

På Fredag börjar min semester i 15 dagar och så kommer jag eventuellt ha 15 dagar till i juli också men har inte fått klartecken av chefen så vi får väl se hur det blir. Men förmodligen blir det rätt mycket ledigt nu i sommar, och det är ju inte helt dumt det, äev om jag också vill passa på att jobab så mycket som möjligt. 
Anledningen till att jag valde att ta 15 dagar såhär i början av Juni var mestadels för att lill bebis kommer ju i början av oktober och jag vill jobba in i det sista innan det är dags för mamma ledigheten. Samt att det känns lite som att "det spelar ingen roll" när jag har ledigt eftersom jag kommer vara ledig minst 6 månader efter bebisen kommit.
Och så är det skönt att förmodligen ha 15 dagar i juli också då fler har semester och att dela  upp semestern blir nog perfekt, att varva jobb med ledighet innan det är dags för bebis nr 2 att träda fram =)

Postat av: Helenas Hem -Om livet på landet

Låter skönt med semester! :) Själv kommer jag nog att vara mammaledig fram till dess att Betty är ca 1 år och 4 månader (början med jobb mars -09 någongång.) Sedan får pappa vara hemma ett tag. Ser fram emot en LEDIG sommar för första gången på 100 år! :)



Det är rätt att lyssna på sin kropp!



JA det är jättekul (och nervöst) med hemma hos reportage och att aftonbladet ska komma hit. :)



KRAM

2009-05-26 @ 20:48:06
URL: http://blogg.helenashem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: