com hem & försenad deklaration

Vi har com hem som bredband och ikväll har det varit nerlagt totalt ett par timmar har krashat för dom helt och hållet.
Det har inte gått att ringa till dom, komma in på deras hemsida och Internet har som sagt varit nerlagt ett par timmar.
Hade tänkt sätta mig framför datorn då jag märkte att det inte fungerade och M sa att det var nerlagt för tillfället, han hade tydligen ringt nummerbyrån och frågat efter deras nummer först men kom inte fram och ringde igen och trodde han fått fel nummer men då sa personen i andra ändan att det var hundratals andra som ringt om samma sak de senaste minuterna.

Jag började istället sortera lite papper och pyssla lite här hemma då jag till min förtvivlan upptäckte deklarationen!
den skulle vara inlämnad 4 Maj innan 24.00 ATTANS! jag ringde direkt och gjorde det via telefon.
Men var sur jag blev på mig själv som inte hade skrivit upp datumet! brukar alltid skriva upp viktiga datum och to-do:s.
Och sedan blev jag arg för att jag inte blivit påmind på något sett! Känns bara så onödigt och klantigt, för jag läste i häftet som kom med deklarationen att om man lämnar in för sent  får man 1000:- i förseningsavgift... och även om jag "bara" är en dag sen så är jag fortfarande försenad. Åh så klantigt...ja smått arg är jag fortfarande.
Tänkte göra en fruktsallad tidigare och sätta mig och mysa i soffan, men sur som jag var så åt jag upp en halv annanas och en mango vid diskhon istället av bara farten... *suck* ja, det kallar jag vardagslyx, inte sant.

Nej, nu är jag trött och ska sova jag bara svamlar, natti natti!

Postat av: Josefine

Vilken jobbig kväll! Hoppas denna dagen börjar bättre!

2009-05-06 @ 11:28:35
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Pauline

Det lät inte skoj, Jag var en dag försenad förra året men jag Behövde inte betala. Får hoppas att det blir så för dej med då.. Det är så himla jobbigt med såna där saker. särskillt när jag får posten till min lägenhet i stan och jag bor fyra mil därifrån. och brorsan som bor där aldrig hör av sig om den. Jag höll på bli sen med deklarationen i år också, men han få inn den sent samma dag som den skulle in.

2009-05-06 @ 11:31:17
URL: http://pallans.blogg.se/
Postat av: Nadja

Gud vad fin blogg du har! =)

2009-05-06 @ 12:25:08
URL: http://barbienadja.blogg.se/
Postat av: Miscela

Din dotter och jag har samma födelsedag =) Grattis!

2009-05-06 @ 13:07:29
URL: http://miscela.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Åh vad irriterande!

2009-05-06 @ 15:32:25
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: