Snarkningar på natten

I morse eller snarare i natt började M SNARKA som en tok! han snarkar aldrig i vanliga fall men det berodde väl förmodligen på att han är sjuk och har en rejäl halsfluss.  
Vilket fall så började han snarka så han skulle kunnat väckt de döda och jag kunde inte alls sova. Puttad på han ett flertalgånger så han skulle sluta, men han sltade upp i kanske 30 sekunder varjegång och sen körde han igång igen, jösses! 
Efter ett bra tag efter puttar och tillsägelser från min sida så vaknade även Elwira av allt snarkande och då var klockan 05.30 ungefär och så tidigt vaknar hon aldrig i vanliga fall. (och inte jag heller)
Jag hade sån lust att peta in ett nässpray och spreja lite men det hade nog inte hjälpt eftersom det är i halsen M har ont, och har svårt att andas. 
Elwira  stod där i sin säng och började "prata" och var klarvaken så då fick M gå upp yrvaken och helt ovetande om varför lillan hade vaknat. Av hans snarkande så klart muttrade jag fram.
Elwira fick en vällingflaska och M la tillbaka henne i sängen och så kunde vi alla somna om som TUR var och utan snarkningar den här gången.

07.45 vaknade Elwira och det är den tiden hon brukar vakna runt så det var inget konstigt med det men så trött jag var och jag känner mig fortfarande inte helt levande...att bli väckt i natten av snarkningar rubbade helt min sömn.
Det positiva är att jag faktisk kan lägga mig och vila när Elwira sover sin förmiddags nap sen, skönt!

Jag tycker synd om dom som får sova med någon som snarkar,men man kanske vänjer sig? Fast skulle M fortsätta med sina elefantsnarkningar så skulle jag nog inte göra det, nää inte med dom snarkningarna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: