Snart jobb

Då är det söndag idag, och en minst lika soft sådan som gårdagen blir det i dag. Vi har nyss ätit lunch allihopa här hemma och lillan börjar bli trött nu så det är dags för hennes lur snart. Vi tänkte passa på att sätta på någon film jag och M när hon somnat och ligga och softa framför tv:n och smälta maten.

I morgon ska jag till jobbet och höra lite ang mitt schema och prata med chefen, känns lite konstigt att jag snart ska börja jobba igen, men just nu så känns det helt okej faktiskt.
Jag kommer inte heller jobba heltid, och det känns bra att inte göra det. Så i morgon måste jag ta tag i det + lite annat fix, men det är i morgon det.

Nu blir det filmmys mitt på ljusa (det är grått ute) dagen :-)

Postat av: Elin

Jag förstår precis känslan du har. JAg började ju jobba för en vecka sedan och kände också att det var KONSTIGT. MAn har ju liksom bildat sin vardag av att vara hemma och nu ska man spendera 8timmar borta. KONSTIGT!!! Men jag är redan inne i jobbet, så fort går det! Hoppas det går bra med schemat och annat fix! Vad jobbar du med förresten?

Kram

2009-03-08 @ 15:42:41
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Nina

Får man fråga vad du jobbar med? Förstår att det känns konstigt att börja jobba, men man värdesätter tiden hemma på ett helt annat sätt när man jobbar. Jag älskar mitt jobb, och började jobba redan då Olle var 8 månader. Men bara några dagar i veckan till att börja med. Ska din sambo vara pappaedig eller är det dagis som gäller? Ha en mysig söndag!

2009-03-08 @ 16:59:14
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Kristin

Tyckte det var lite jobbigt just innan jag började jobba men nu har jag jobbat en månad och det går bra. Är nyfiken på vad du jobbar med? Trevlig kväll!

2009-03-08 @ 18:58:35
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: ullisar

jag började precis som Nina att jobba när Maali var knappa åtta månader. på 60%. det var lite tufft över sommaren (mest för att av den tiden jag varit hemma hade hälften försvunnit i kolik) och blev ännu tuffare under hösten men det var för att jag och Mattias planerat fel och båda jobbade 60% parallellt och alltså träffades/var lediga ihop max en dag per vecka. den missen önskar jag ogjord, men för att hitta nåt grymt positivt så blev jag en mycket bättre förälder när jag börjat jobba. hade mer ork. med EmmaLi alltså!



det kommer säkert bli bamsebra för dig också!

2009-03-09 @ 23:43:18
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: