Nästan 4 månader

Här är jag och Elwira då hon var nästan 4 månader gammal! Tänk här ammade jag fortfarande och väldigt mycket tid gick åt till bara det, men det var mysigt och jag ammade i 6 månader och det fungerade klockrent, så smidigt! maten var alltid redo. Jag minns då vi började med flaska och uch vad "jobbigt" och osmidigt det blev att hålla på met vatten och pulver och så rätt temperatur, rengöra flaskor osv. 

Är verkligen glad att det gick så bra med amningen för om jag hade varit tvungen att köra med flaska så hade jag nog inte hunnit med något annat än att mata henne, men tanke på hur ofta Elwira ville bli äta.
 Hoppas att det kommer gå lika bra med maten och sömnen och allt annat med nummer 2 som det gjorde med Elwira, fast det kan man ju aldrig veta

Elwira nästan 4 månader

Postat av: Nicole - mamma till C

fin fint :)

jag saknar verkligen amningen ibland, det var så mysigt och dagarna bara gick.

2009-06-20 @ 15:26:22
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Ingela

Sötaste tjejerna! Och vad fin Elwira var igår på midsommar.



Ja hoppas att amningen kommer fungera lika bra med nr 2! Jag gav ju Ida mat på flaska eftersom amningen inte fungerade, men hon höll sig i ca 3 timmar på en flaska med mjölkersättning. Det är väl "fördelen" med ersättning - att bebisarna håller sig mätta lite längre på det. Men det var ett evigt kokande av vatten och flaskor och det hade jag gärna sluppit :-)

2009-06-20 @ 16:55:01
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: