Recept: pasta med kräftstjärtar

Lovade ju att lägga ut receptet på pasta med kräftstjärtar, så here we go! Passar lika bra som vardags lyxt som till helgen och går som jag skrev supersnabbt att tillaga

Tid ca 20 min
3 portioner

Du behöver:

  • 3 portioner tagliatelle, gärna färsk med spenatsmak ( jag använde vanlig vit &spenatsmak)

Pastasås:

  • 1 purjolök
  • 1 gul paprika. 100 g färska champinjoner
  • salt
  • peppar
  • 2 dl crème fraiche
  • 3 tsk fisk- och vinfond eller någon annan buljong
  • 1 msk chilisås
  • 1 burk kräftstjärtar (ca 150-200 g avrunnen vikt) + 3 msk kräftspad
  • ½-1 dl hackad dill

Gör så här:

Koka tagliatelle under tiden du gör pastasåen så att den blir klar ungefär samtidigt.

Hacka purjolöken i små bitar. Skär paprikan i småbitar. Skär ev. champinjoner i skivor.

Hetta upp en stekpanna med olja eller flytande margarin. Stek lök, paprika och ev. champinjoner ca 5-10 min tills vätskan på champinjonerna kokat in. Salta och peppra.

Tillsätt crème fraiche, fond, chilisås och kräftspad. Låt koka några minuter och smaka av.

Tillsätt sist kräftstjärtar och dill. Låt bli varmt 1-2 minuter och servera genast.

(Gott att servera tomater till)




Postat av: Carolina

Mums! Tack för att du delade med dig! kram

2009-07-25 @ 15:43:26
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: