Nu är det bättre

Elwira sov en extra gång på eftermiddag i dag och nu är febern på väg ner, vågar nästan tippa på att den är borta helt i morgon.
Vi glömde bort tiden lite här hemma i kväll då vi åt mat lite sent, potatisgratäng, fläskfile´, vitkålssallad, sås och gele´- riktigt smarrigt och proppmätt blev jag. 
 Elwira fick sin kvällsgröt samtidigt som vi åt. Jag körde igång en tvätt och dammsög medans M satt och läste med Elwira och sedan fixade ett bad till henne och mig.
Inte någon hit att bada i kyligt vatten varken för mig eller Elwira och vad gör man inte för sitt barn :-) det var altså jag idag med som fick offra mig och sitta där i badet i det kyliga vattnet för att svalka Elwira, och det skulle inte gått ifall det inte voe så om någon av oss satt där i vattnet, om man ska tyda Elwiras min när hennes kropp mötte vattnet! brr säger jag bara. Efteråt somnade hon som vanligt på två röda, och sover nog bort febern helt nu.

Tror nog inte hon förstått själv att hon har feber, inte såsom hon far omkring, busar och skrattar! en annan skulle ju ligga utslagen i sängen, nästan iallafall :-)

Förstår inte riktigt vart den här dagen tagit vägen? förstår inte hur vissa dagar kan gå så snabbt när man egentligen inte gör något annat än tar hand om och är med Elwira? fast iochförsig är det ju mycket tid som går åt till matlagning, diskning osv.

Nu ska jag iallafall hoppa in i duschen och fixa naglarna på både händer o fötter. Sedan ska jag bara sitta med en bok och läsa i tystnaden- härligt! och så kanske blogga en snabbis när nagellacken torkar :-)


Postat av: Ingela

Vad skönt att höra att Elwira är bättre! Hoppas febern är borta imorgon.

2009-07-28 @ 21:53:24
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Rövarmamman

O hoppas den försvinner till imorrn, håller tummarna för er! Jupp vi är nygifta:) känns toppen härligt, imorgon ska vi få bilderna från vår fotograf, ska lägga ut lite bilder i bloggen från bröllopet, så håll ögonen öppna. Natti natti kram

2009-07-28 @ 22:07:09
URL: http://roxenmo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: