Debuten på öppna förskolan

Vi gjorde dubut på öppna förskolan jag och Elwira idag, vi tog bussen och det var hur smidigt som hellst eftersom det tar ca 3 min till busshållplatsen härifrån och så stannade bussen precis där öppna förskolan låg.
Var fräsch lokal och personalen var jättegulliga, vi fick lite information och var med på sångstunden och Elwira var hysat med på noterna fast hon vill mest krypa iväg i bland och hitta på bus :-)
Efteråt så fikade vi och Elwira fick sin eftermiddagsgröt,jag hade med en sån på burk som är väldans smidig när man är i väg. Fick komplimanger om hur duktigt hon åt och att hon knappt hade någon gröt runt munnen, haha. Elwira är en hungrig liten dam när det vankas mat, och hon vill väl inte att något ska gå till spillo förstår ni ;-)
Sen satt jag kvar och pratade en stund och sedan studsade iväg. Elwira somnade sött på bussen och sen så gick vi en kort promenad när vi var i stan och sedan gick vi hemåt

I morgon ska jag möta upp en bekant och gå tillsammans till en annan öppen förskola som ligger lite mer centralt, så det ska bli trevligt.
Ska gå dit en gång i veckan sen för Elwiras skull, och hon verkar gilla att vara på nya platser så jag tror det bara är bra för henne.

Nu ska jag sätta igång med min makaronipudding, jag blev så sugen på det och det blir perfekt att äta i morgon till lunch med lingonsylt till och kanske lite blomkål mmm så gott, det var super längesedan jag åt det.
 Får se om jag klarar av att göra lika god som pappa min, han brukar ha krossat linfrön eller något liknande i bland annat tror jag, måste ringa och höra efter!


Trevlig kväll!

Postat av: Kristin

Makaronipudding med lingonsylt, det lät ju spännande :) Du får gärna lägga upp recept sen.

2009-02-17 @ 19:59:42
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja visst är våra pappisar duktiga på att laga mat, tycker alla mina farbröder är duktiga på sånt,, ja ingrid är säkert jätteduktig hon me =)



allt pappa lagar blir så himla gott,, man ba mjums,, men det hörs ju som du inte är så dålig du heller,, ialfall inte om man läser dina inlägg, jag är inte dålig på att laga mat heller, men inte bäst. ibland får man till det, å oftast när man gör nå eget, följer ja recept blir de inte alltid lika gott =)

2009-02-17 @ 20:57:26
URL: http://pallans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: