Bussresa

Har precis nyss kommit innanför dörren och varit iväg ute på ett köpcentra där bla IKEA ligger.
M skulle åka dit idag för att köpa ett par saker samt hämta lite prylar på PC city ,(tror att det var där vi var:P ) men han hade lånat ut bilen som han inte skulle få tillbaka förens lite senare ikväll, så jag kom med den briljanta iden att han skulle åka buss =)
M har knappt åkt buss sedan han var en liten skolpojke, för så snart han fick körkort när han var 18 så har han alltid hållit på med bilar och haft, ja jag vet inte hur många. Så han har varit ett riktigt bilfreak och alltid kört bil vart han än ska.

Fick han faktiskt att ta bussen och jag hängde på eftersom jag ville passa på att kika lite på IKEA, och om jag följde med som är lite mer "bussvan" än han så visste jag att han skulle komma hem också, hihi vem vet han skulle säkert ha satt sig på fel buss åt fel håll eller något ;-) nej skämtåsido.
Det där med SMS biljett hade M ingen aning om så det tyckte han var smidigt .

Så vi har varit där ute hela förmiddagen och haft  det riktigt trevligt och strosat i lugnan ro bland butikerna och det var knappt något folk där vid den tiden så det var väldigt avslappnande faktiskt.
Sen tog vi en fika och Elwira fick lite frukt och gröt.  det blev lite smått och gott som fick följa med hem från IKEA idag men hade velat köpt min ram till "keep calm and carry on" trycket jag har, men hade ingen lust att släpa med det på tåget...

Men en riktigt trevlig dag har vi haft,lilla familjen i dag och Elwira har skött sig exemplariskt
Vem vet det kanske blir någon mer bussresa med M någongång ;-)

Nu är det dags för middag, för nu är det fler än en tjej här som är hungrig här

Kram!

Postat av: HANNAH

Har du haft rouget länge eller?

2009-02-10 @ 18:29:14
URL: http://hannahborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: