Syster T:s möhippa!

Möhippan började med att min syster fick en lapp på morgonen där hon fick "order" att följa en snitslad bana som började utanför hennes dörr och som hon gick till Karlsbergs slott. Det var en slags tips promenad på vägen för henne med frågor om sin blivande man.
Sedan kom hon fram till oss andra som satt och väntade på filtar med updukad frukost och systers favorit Champange Lanson. Det var strålande sol och var riktigt mysigt!
Efter frukosten körde vi i väg med Therese som inte hade någon aning om vad som komma skulle och vi åkte till ett ställe där de hade sumobrottning. Stora enorma dräkter fick dom sätta på sig och min syster försvann verkligen i den där dräkten, det var så roligt att kolla på och se henne fightas :-)
Vi hann tyvärr inte längre än till match nr 2 för då hände nämligen en olycka då det knakade till i Annas, systers kompis ben och det var ganska dramatiskt där ett tag och ambulansen fick komma och hon fick åka iväg till St. Görans sjukhus. Men hon kom tillbaka på kryckor senare på dagen. Så sumobrottningen fick avslutas men möhippan var ju tvungen att fortsätta. Vi åkte vidare till vintervikens trädgårdscafe som var et ur mysigt ställe med ekologisk och supergod och fräsch mat, dit skulle jag vilja åka igen.
Efter lunchen åkte vi till astrolog och min syster fick information om deras relation som var baserat på deras horoskop.
Även vi handra fick en "genomgång" mycket intressant och det var mycket som verkligen stämde med folks personligheter, det var mycket bättre än vad dom flesta trodde det skulle vara. Min syster tyckte det var intressant och att han sa mycket som var tänkvärt att ta till sig av.
Efter vi hade varit där en timme längre än utsatt tid så åkte vi hem till en av T.s vänner och dit kom även en inhyrd kock som lagade en mycket god tre rätters middag under kvällen.

Vi åt en massa snacks och godis och det blandade mojitos, folk drack vin, pratade och det var supertrevligt hela kvällen lång
.Jag nöjde mig med bubbelvatten och krusbärs cider och bebisen var på hugget i magen under kvällen :-)

Vi gick även igenom frågor som hade ställts till hennes blivande man tidigare och som även hon skulle svara på och de hade svarat i stort sett samma på de flesta frågorna och kunde verkligen en hel del om varandra, imponerande!
det blev en toppenbra möhippa förutom incidenten med ambulansen då. 
Stämmningen var jättebra under hela dagen och alla verkade ha det kul, ett bra gäng helt enkelt.
 Therese uppskadde allt och hade det roligt och det var ju det som var meningen så det var en lyckat möhippa =)
Nu är det inte långt kvar tills de gifter sig! det ska bli så roligt och hon kommer vara otroligt vacker och jag fick se klänningen på i dag och höra låten de skulle ha när de kliver in i kyrkan och det var nästan så jag fällde en tår av det!
(hur ska det sluta?! jag skyller på graviditeshormonerna....)

Den vackraste bruden kommer hon iallafall att vara!

Frukost vid kalbergs slott

Systers favorit Champange Lanson, bara flaskan är ju underbar att se på

En glad syster :-)

Sumobrottning!

Tyvärr hände det en olycka så ambulansen fick komma

En skadad anna men med ett glatt humör :-)

Jag och min syster, spana in hennes snygga Noe, I love it

Lunch vid vintervikens trädgårdscafe bestående av:

Ansjoviskryddad förskpotatissallad med inkokt regnbåge

Pastasallad med italienska charkuterier

Blandad sallad med hornuddstomater

Surdegsbröd med färskost 

Mycket fräscht och gott

Ekologiska och alkoholfria drycker med snygga etiketter

Nästan hela gänget som var med på möhippan förutom stackars Anna som var på sjukhuset här

Här hos astrologen

Snyggve 1....

och snyggve 2! och nej det är inte min mojito, den höll jag bara i för att se lite extra galen ut på bild, haha!

Tre rätters middag bestående av:

Förrätt - Rödbetscarpaccio med rostade pinjenötter, parmesan samt balsamicoglaze

Varmrätt - Oxfilé med pommes fondant, riojasky samt primörer
Dessert: Vit chokladpannacotta med rårörda vilda bär


den inhyrde kocken


Postat av: Ingela

Vad mysigt och roligt ni såg ut att ha! Sumobrottning har jag aldrig fått testa tyvärr, det verkar riktigt skoj (och lite farligt, hehe)!



Visst är Vintervikens Trädgårdscafé fint? Jag var där förra veckan med en vän.



Ha en fin dag!

2009-08-10 @ 08:09:53
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Ingela

Vad mysigt och roligt ni såg ut att ha! Sumobrottning har jag aldrig fått testa tyvärr, det verkar riktigt skoj (och lite farligt, hehe)!



Visst är Vintervikens Trädgårdscafé fint? Jag var där förra veckan med en vän.



Ha en fin dag!

2009-08-10 @ 08:10:44
URL: http://lifeofingela.blogspot.com
Postat av: Amanda

Nej men...jag hade inte fattat att ni är systrar. T´s blogg har jag följt ett tag nu men aldrig kopplat att ni känner varann. Kul!

Möhippan såg iaf riktigt lyckad ut. Förutom den lilla olyckan vid sumobrottningen.

Kram

2009-08-10 @ 09:22:51
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: fd STARMAMA

Hej!



Vilken mysig dag Ni hade!



Kram http://modelmini.blogg.se

2009-08-10 @ 10:00:51
URL: http://modellmini.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh vad fina ni är!! och det såg verkligen kul ut, med undantag för ambulansbiten såklart =)

2009-08-10 @ 10:03:36
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Carolina

Oj vilken fantastisk möhippa hon verkar haft, precis så kul önskar jag att min ev möhippa blir! När gifter hon sig?

2009-08-10 @ 12:24:08
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: jennifer

Det där såg väldigt mysigt ut ;D



Svar; Ja ;D

2009-08-10 @ 22:01:33
URL: http://ruckis.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Åh vad kul med möhippa!

2009-08-12 @ 08:43:56
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: