Alien i regnet

Vi lämnade Elwira lite senare idag på förskolan och det regnar här idag så idag fick ett nytt regnställ invigas som har hängt på hennes plats på förskolan.
Hon såg ut som en liten alien i regnstället som är en hel overall och limefärgad med blåa små cirklar på samt luva, så jag tyckte hon såg ut som en söt liten ailien :-)
Elwira har inte varit ute så mycket och lekt i regnet tidigare, mest för att vi brukar hålla oss inne då och mysa så hon stod ett tag och spanade runt på dom andra barnen och såg lite fundersam ut. Sedan gick hon till 2sitt" lilla hus so är format som en tomat och satte sig där inne en stund för sig själv och log med sitt största leende mot oss och så kom en annan liten tjej och gjorde henne sällskap- sååå sött! mitt hjärta smälte som smör :-)
Efter ett tag var hon dock full igång som vanligt med hinkar o spadar och allt vad de nu har och vinkade hej då till min upptagna lilla tjej.

det är kul att de fotograferar och dokumenterar mycket på förskolan, för de är ofta framme med kameran och när Elwira satt i "sitt" lilla tomat hus på gården var en av fröknarna direkt framme med en kamera. Det är ju jättekul för oss föräldrar till barnen att se i efterhand. Det får dom en stor eloge för.

Snart ska jag jobba och ska skutta in i duschen nu och göra mig iordning. Jag har varit jättedålig på att svara på kommentarer, men det har varit så mycket de senaste dagarna med bröllop och allt så jag knappt hunnit blogga, men jag ska svara (som jag alltid gör) men det får bli ikväll efter jobbet när jag har tid.

Ha en bra dag!

Postat av: Anonym

vad är en Ailien??

2009-08-26 @ 11:17:23
Postat av: fatale pussy

Vilken fin dotter du har=)

2009-08-26 @ 12:29:43
URL: http://duvethonbirgitta.blogspot.com
Postat av: Josefine

Ja, de ser lite roliga ut när de är påbyltade med regnställ! Jag behöver köpa ytterligare ett sådant till ludvig. Har ett som nästan är för litet + ett som är alldeles för stort... Svårt med storlekarna till de små!

2009-08-26 @ 12:57:23
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Erika

Anonym: hehe lite felstav :P alien menar jag så klart. ha en bra dag!

2009-08-26 @ 14:28:26
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Therese

lilla sötisen då, jag kanske kommer till er i helgen. kram

2009-08-26 @ 15:08:06
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Jacks mamma * Ung, snart högskolestuderande mamma*

Dom fotar på Jacks dagis med och sen lägger dom in dom som bildspel på en dator dom har i hallen så kan man se vad dom har gjort hela dagen. Supermysigt att "få vara med" fast man inte är där.

2009-08-26 @ 16:13:16
URL: http://jacksmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: