Hon går!

Idag har jag jobbat och M kom till mitt jobb idag och berättade att Elwira hade gått idag! Hon har en tid hållit på att gå kanske max sju steg innan hon satt sig på rumpan samt gått när man håller henne i ena handen och längs med möbler, ja det har hon gjort rätt länge nu, sedan hon var runt sju månader, men det kallar man väl inte gå? inte helt på egen hand i alla fall.

M berättade när han hade stått i köket och diskat och såg att hon stod borta vid fönstret och gick längs elementet först som hon brukar, men sedan hade hon släppt och gått till mitten av köket och ställt sig en bit bakom M och kollat upp på han och log och sedan knallade hon vidare tills grinden innan hallen satte stopp :-)
och det kan man verkigen kalla att gå helt på egen hand!
:-) för hon har aldrig gått så många steg tidigare som hon gjort idag.

Blev nästan tårögd i ögonen när M sa det för det lät så fint, och så duktig hon varit. Och tänk att jag missade när hon gick den långa sträckan. M tog fram kameran precis efteråt men då blev hon för fokuserad på kameran och ville inte alls gå då. Men i morgon då ska jag försöka fånga henne med video kameran.
När jag kom hem ställde M Elwira en bit ifrån mig och jag satte mig på huk och då kom hon gående, ca 13 små steg tills hon hamnade i min famn, åh vad glad jag blev!

Häftigt att det gick så fort, för man märker stor skillnad redan sedan i morse för då var hon inte alls som nu. Nu balanserar hon även upp sig i bland när hon går själv och sedan går vidare med försiktiga steg.
Har varit jättekul att se dessa framsteg nu ikväll! Hon har gått  en hel del och är superduktig.

Om hon fortsätter såhär så kan jag bara ana hur mycket och stadigt hon kommer gå om ett par veckor, häftigt :-)

Våren älskade tjej har börjat gått på riktigt!

Postat av: Nina

Vad kul!! Ja, när dom väl fattar hur man ska göra så går det ju hur snabbt som helst :-) Ha en skön kväll!

2009-04-25 @ 19:40:58
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vad roligt! Ludvig går utmed saker och håller oss i handen och det har han gjort duktigt länge, så det dröjer nog inte länge innan hna också går!

2009-04-25 @ 19:41:53
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det är så kul när dom väl får kläm på det. Nu är vår vilding mest överallt och ibland kan jag tänka att gud va skönt det var när hon satt still :) Rätt ofta till och med..

2009-04-25 @ 21:41:33
URL: http://houseofsra.blogg.se/
Postat av: ✿ Perla ✿

Åååhhh va roligt! Duktig! :)

Emilia gick vid 10½ mån, får se när Nora behagar gå sen!

2009-04-26 @ 00:13:24
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: wwww.elliesdagbok.blogg.se

Vad kul! Visst blir man stolt! Dessa små underverk blir stora alldeles för fort!



Hoppas att ni får en toppen söndag1

2009-04-26 @ 07:22:24
URL: http://wwww.elliesdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

hihi! Härligt! Vilken duktig liten tjej ni har.

Man blir verkligen helt exalterad och lycklig när dom börjar går, haha.

2009-04-26 @ 12:54:04
Postat av: Erika

Anonym: ja det är verkigen så kul som sagt man blir helt exalterad =)

2009-04-26 @ 21:16:02
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: