Prassel & pyssel

Har plockat här hemma idag inför flytten och Elwira har mestadels legat i babygymmet och hållt på med natusans våt servetter, förpackningen altså. Ja för allt som prasslar när hon rör vid det är ju jättekul =) Hennes "riktiga" mjukis leksaker är inte alls så roliga som det som prasslar.
Och i gymmet finns det en blomma med spegel som prasslar som hon varit hel galen i en tid nu. Så nu har jag beställt den här pedagogiska "Thilde kudden"  från Pia Eriksson. Har hört om så många barn som tycker tvätt rådslapparna är roligast på leksakerna, så det här lär ju bli uppskattad, och så prasslar den! Lite mer snuttvänlig än våtservetterna, för hon ska ju "smaka" på ALLT med.
Kudden i spjälsängen ska jag ta bort också, eftersom jag läste idag att det finns en kvävningsrisk med det eftersom hon ofta sover på mage nu. Vaken eller sover- hon vill ALLTID vara mest på mage, men det är bra, hon tränar.
Har varit lite orolig för just magläget, och vänt på henne innan jag gått och lagt mig. Men det är när de små inte kan vända på sig själva som risken för plötslig spädbarnsdöd finns *uch gillar INTE ordet...* Så kudden i spjälsängen försvinner idag.
Nej nu har nu ska jag fortsätta plocka här, allt smått är ju jobbigast. Trots att jag är rätt bra på att slänga och inte ha massa "skit" så är det ändå massor plock. Nej ett sista ryck för dagen nu då!





Postat av: Sofia

Vad härligt för Elwira att hon får vara så mycket på mage, och framförallt att hon trivs så bra på mage! Hon kommer att lära sig mycket, snabbt, just pga det. Och sova gott! :)



Alex blev sju månader igår. Han är en magsovare han med, eller ja, han blev det runt fyra månader. Hans storasyster lika så fast runt sex månader. Alex kämpar envist med krypningen men får inte riktigt till det. Han ålar fram, men kryper inte riktigt. Just nu är han superförkyld och orkar inte riktigt så det dröjer nog lite till innan han kryper. Däremot så ställde han sig upp på knä i soffan nyss. Alltid något ;)

Hans storasyster var jättesnabb på att krypa mm och på dagen när hon var sju månader så reste hon sig och gick ca en meter medan hon höll sig i soffan!

2008-09-30 @ 17:57:25
URL: http://vildvittra.net
Postat av: madde

hej hej! Jag älskar alla thilde produkterna :)



Vår dotter Ellie var jätteglad för för kudden. Pefekt underhållning i vagnen :)

2008-09-30 @ 22:57:38
URL: http://www.elliesdagbok.blogg.se.
Postat av: Therese

Hur funkar den där tilde-kudden? Längtar tills jag kan lägga Saga i ett babygym:) Oh...ser fram emot så himla mycket. Måste vara kul med så många framsteg hela tiden...

2008-10-01 @ 11:03:23
URL: http://mammis.webblogg.se/
Postat av: bitte

hoppas ni får en bra dag

2008-10-01 @ 12:40:02
URL: http://blondiesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: