Hösten har kommit

Nu känns det att hösten har kommit krypande, var t.o.m lite små kyligt här inne idag, så en kofta åkte på och skinnjacka utomhus fast det var härlig sol ute idag så det är fortafarnde skönt att vara utomhus, det är ju inte jättekallt ännu som tur är.
Sommaren har verkligen dundrat iväg i år, eller det gör den väl iofs alltid.
Elwira tog med sig solen och kom i början av Maj,det var ju rekord värme då och jag minns att solen lyste in mellan persiennerna på BB den morgonen hon föddes, sen dess lyster solen i mitt hjärta var dag men tiden har tickat på extra fort känns det som. 
Önskar att sommaren var längre, tänk om sommaren skulle vara lika lång som vintern, och vintern  vara lika kort som sommaren då skulle jag trivas bättre i Sverige!
Tycker alla årstider har sin charm, fast vintern är alldeles för lång och mörk och nästan aldrig är det någon ordentlig snö som kommer heller, oftast blaskigt och ruggigt.
Uppe i Norrland där vi har många släktingar, där minsann är det snö! och det blir ju så mycket ljusare när snön ligger på backen, inte alls deprimerande. Hoppas det kommer mycket snö här i vinter fast inte för mycket såklart, bara inget blask tack!

Nu ska jag ta mig en varm dusch och lägga på en fuktighetsmask i ansiktet och sedan krypa i myskläder och dricka te.

Kram!

Postat av: Mia

Vilket mysigt inlägg. Jag älskar hösten! :)

2008-09-01 @ 19:41:18
URL: http://thelifeofmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: