BVC,en ny favorit och en kur

Var på BVC för en liten kontroll hos läkaren idag som klämde och kände på Elwira så allt var bra, och det var det så klart.
Vägdes gjorde hon också, trots att de bara var 6 dagar sedan vi var där sist men de hade inte läkaren koll på men det är ju inget som skadar precis- och gått upp hade hon gjort som vanligt, lill sötiz.
Läkaren tyckte att hon verkade så stadig och säker och så fick vi höra standard kommentaren "vad mycket hår!" hihi ja för mycket hår har hon haft sedan start och det växer och gror hennes fina hår.

På vägen hem gick jag och M b.l.a in med Elwira i en butik som jag så länge velat gått in i men så har jag alltid glömt bort det. Moa & Max heter den och är nu min favorit barn-butik här i stan. De hade mycket fina barn saker som jag bara har hittat på nätet och många fina märken jag gillar. Vissa saker har jag tänkt beställa ifrån nätet så det var toppenbra att jag klev in där idag och hon som hade butiken var verkligen jättetrevlig.
Där kommer jag bli stammis, ska gå dit i veckan igen för att ha huvudvärk och shoppa är ingen bra kombination- det ska kännas bra och så vill jag vara på humör.


Har fått en läskig tablett av M för en stund sedan i form av en brustablett som tydligen ska vara rena rama dunderkuren mot huvudvärk. Receptbelagd är den dessutom så jag hoppas det är mer tryck i den här än vad en vanlig alvedon är, för det hjälper då inte på mig.
Vaknade med huvudvärk i morse och det är bland det värsta jag vet, för då får man verkligen inte någon bra start på dagen. Har vilat när Elwira sov förut och hinkat i mig ramlösa men det hjälpte tyvärr inte.
 Men nu var det ca 10 min sedan jag fick den där brusande kuren och det känns redan som huvudet är med i matchen igen, tack M!
Kanske ger så snabb effekt eftersom jag inte är något fan av sånna tabletter och äter de knappt? huvudsaken att de hjälper, för efter lunch har jag varit själv hemma med Elwira och då har jag inte kunnat dra täcket över huvudet och säga godnatt. 
 
Nu håller Elwira på att somna, ska passa på och lägga mig brevid henne och se om huvudvärken släpper helt nån jäkla gång, vill inte ha den kvar längre- så tröttsamt, vill vara mitt vanliga pigga jag.

Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: