Vinterkräksjukan...

Nu skulle egentligen M varit här hemma men så är tyvärr inte fallet. Igår när jag åkte hemifrån så kom M hem och klagade över smärtor i magen, men tänkte inte att det var något allvarligt och jag var lite smått stressad och skulle hitta med och packa det sista och kila till tåget så jag tänkte inte så mycket på det.
Senare på kvällen ringde jag upp M för jag hade ett par missade samtal men hade haft mobilen på ljudlös.
M:s mamma svarade då och då blev jag såklart extra orolig, men hon hade åkt till M för att lämna ett paket samarin eftersom han hade pratat med henne och sagt att han hade ont i magen.
Men så hade han insjuknat och bott på toaletten i flera timmar och det var även där M:s mamma hittade honom. Han hade kräks oavbrutet i flera timmar och förmodligen blivit drabbad av vinterkräksjukan.

Pratade med M i morse och han hade kräkts i lite över 12 timmar.. och inte fått någon sömn i natt... nu var han iaf lite bättre och kräktes inte längre men kände sig helt förstörd i kroppen. Och han brukar aldrig mesa, men han sa det att det var den värsta sjukdomen han varit med om, och det kan jag tänka mig.

Så nu är ju det tråkiga att vi kommer få fira jul utan M och han får vara själv hemma i lägenheten någon dag extra och krya på sig och bli helt frisk så han inte smittar mig och Elwira. Det värsta vore om Elwira blev smittad.
Så jag hoppas för allt i världen att inte vi blir sjuka!

Det här var väldigt tråkigt *lessen i ögat* men det går inte göra så mycket åt saken. Tråkigt är det men får försöka göra det bästa av situationen just nu.

Ta hand om varandra, och om ni är friska- glädjs över det

Postat av: Frida

Usch så tråkigt, men kanske mest tråkigt för M som fått bosätta sig i badrummet :( Vinterkräksjukan brukar ju gå över snabbt, men det finns ju inget värre när man är mitt uppe i det... Du får trösta över telefon ! Kram

2008-12-23 @ 15:21:48
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Postat av: A H R É N

Nej vilken otur!

Här kommer ialf en julhälsning, God Jul!

2008-12-23 @ 16:40:08
URL: http://ahren.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej,

Har läst din blogg ett tag och tycker väldigt mycket om den- gud vad tråkigt att han blev sjuk... stackarn... tycker synd om er alla tre. Hoppas att han kryar på sig snabbt. God Jul

2008-12-23 @ 17:34:14
Postat av: Elin

Åhh va tråkigt :( Hoppas M mår helt bra snart och att ni klarar er!! kramar

2008-12-23 @ 18:57:58
URL: http://ellee.devote.se
Postat av: Therese

Usch! Var försiktiga, det smittas ett par dagar tyvärr....vi lyckades smitta ner hela min mans familj förra året då vi träffades en dag efter vi hade slutat kräkas.....det spred sig som en löpeld bland människor... Va tråkigt för er, av alla dagar på året.... Önskar dig och familjen en god jul!

2008-12-23 @ 20:49:10
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: Linda

vilken otur:-(

Vi han precis bli friska till julafton här hemma puh:-)

men god jul på er alla!

2008-12-24 @ 00:18:17
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Ingela

Åh nej så tråkigt!

Hoppas M kryar på sig snabbt! Jag är livrädd för att få vinterkräksjukan, speciellt med tanke på Ida.



Önskar dig en God Jul som du bara kan ha nu!



Kram

Ingela

2008-12-24 @ 00:29:26
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Anna

Nej va tråkigt :( Hoppas ni får en fin jul ändå! :)

2008-12-24 @ 10:29:46
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas ni får ett fint nyår i stället och att ni mår fint igen. kram syster T

2008-12-27 @ 13:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: