På tal om fort

Nånting som också gått fort det är väl enda det här året? Tror det beror mest på att man fått barn också, då känns det nog som att tiden går snabbare.
I morgon är det nyår och vi har inte helt spikat vart vi kommer vara ännu. Men förmodligen lutar det mest åt att åka till M:s föräldrar på middag kan jag tro.
Själva nyårsafton tycker jag inte alls känns så speciellt längre, det var roligast för ett par år sedan när jag var på nyårsfester och vi klädde upp oss, fixade håret extra noggrant och det var partaj för hela slanten som gällde.
Nu tycker jag bara det är överreklammerat. Viktigaste är att vara med någon man tycker om- nära eller kära.

Jag och M har varit tillsammans i tre år och även det tredje nyåret vi kommer vara tillsammans och så det första nyåret tillsammans med Elwira! :-) Jag tror det kommer gå bra med lillan när alla smällare sätter igån för då  sover hon förhoppningsvis som vanligt djupt och hoppas hon inte kommer vakna... och ute hos M:s föräldrar på landet är det rätt lugnt på den fronten, det var det förra året iallafall och skönt är det för alla hästar och andra djur därute på deras gård.

Hur ska du fira nyår?

Postat av: Ingela

Ja visst har de här året gått fort? Tror också att det har och göra med att vi har fått barn. Senaste halvåret har gått sjukt fort!



På nyår ska vi hem till en vän på nyårssupé, blir lugnt och skönt!



2008-12-30 @ 15:15:30
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag ska vara hemma med min syster och äta middag, lungt och skönt.

2008-12-30 @ 16:39:44
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Mmm den blev himla god! Riktig vintersoppa:) I den har jag blandfärs som jag steker och kryddar med tacokrydda. Häller i krossade tomater, vatten. Skär sedan paprika, gul lök, majs, potatis som jag skär i halvmånar som får koka med och sen kryddar jag själv efter behag. cayennepeppar, svartpeppar m.m=)och tar lite ketchup i också. Hoppas ni får en lugn och mysig nyår. Lät mysigt att fira på landet som ni kanske skulle göra. Kram

2008-12-30 @ 22:04:21
URL: http://gabbylita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: