Feber

I morse vaknade vi vid klockan 6 av lilla Elwira som var en varm liten tjej och jag tog tempen och den visade lite över 38 grader. Hon har aldrig haft feber tidigare så det här var första gången.
Tänkte först att vi skulle ge henne lite febernedsättande men vi valde sedan att vänta i någon timme och se om den sjönk först. Och mycket riktigt så gjorde den det och nyss när jag tog tempen så var den tillbaka på det normala igen.

Förmodligen fick hon feber pg av sprutorna hon fick igår, tidigare har hon som sagt inte fått det men det kanske berodde på att hon fick två igår. Skönt att det inte var något långvarigt i allafall.

På fm har vi tagit det lugnt och vilat och softat med Elwira, jag var rätt trött förut så jag somnade en stund när Elwira sov. Riktigt skönt faktiskt.

Men nu måste jag ta itu med den här dagen! nu äntligen- en dusch!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: