Titt i nya lägenheten

*Puh* det är varmt här idag, känner mig nästan lite febrig också, hoppas jag inte börjar bli sjuk, det skulle inte vara kul. Har haft turen att inte varit sjuk på väldigt länge nu, sist jag var dålig var i början av graviditeten då jag åkte på en dunder förkylning. Brukar nämligen i "vanliga fall" vara förkyld ovanligt ofta tyvärr, så det är inget jag längtar efter precis.
Känns så skönt att bara vara frisk och må bra just nu.

Idag har vi varit på stan och kikat lite samt lunchat med M:s föräldrar och var och mötte upp hyresvärden till vår nya lägenhet.
Elwira var med, såklart och alltid lika duktig, låg i vagnen och var vaken och såg hel nöjd ut och sen somnade hon lite senare när vi var i lägenheten.
Lägenheten har blivit besiktad, men fick inte så bra betyg pga att det var många väggar som det var för mycket hål i samt vissa elledningar som de som bott där inne dragit helt galet samt att matsalsrummet hade de målat i en knall lila färg över tapeten(!) och badrumsskåpet på ena toaletten måste bytas ut, ja det var altså lite anmärkningar.
Så hyresvärden ville själv komma och titta på den eftersom den total renoverades 2006 och han ville se med egna ögon i vilket skick den redan hade hunnit bli i, så därför träffade vi han och gick i genom alla rum var för sig.
Skönt att han var mycket tillmötesgående, så nu kommer vi få den iordninggjord snarast möjligt, så det är jätteskönt.
Lägenheten är verkligen supermysig, en dröm lägenhet enligt mig.
Med nya tapeter och lite fix här och där så blir den tip topp, och sen är det bara att flytta in, härligt härligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: