Vårruset 2011?

Idag har jag hunnit med ett halvtimmes core pass på gymmet, så skönt! Jag har varit sugen på att börja jogga så efter passet ställde jag mig på ett löpband och varvade med att jogga och gå i ca 15 minuter- pjuh det var jobbigt men tog absolut inte ut mig, det är viktigt att komma igång sakta. Konditionen har jag inte tränat på urminnes tider så det är dags nu! 

Jag är inte så mycket för powerwalks då det mest bränner mycket fett och det är inte vad jag vill. Löpning tror jag är mer min grej och känns lite mer som en utmaning dessutom, lite mer sport helt enkelt ;-)
Fick även iden att jag kanske kan anmäla mig till vårruset här i Maj, och tills dess lyckats få upp en såpass bra kondis så jag orkar springa 5 km? vet inte ens om det är möjligt men ska ge det en chans! jag kan ju alltid stanna och gå lite också om det skulle vara så, vårruset är ju ingen tävling!

Skulle vara kul att ha ett litet "mål" också! ska höra efter om någon annan är med mig :-)

(Bild ur mitt arkiv)

Postat av: Killmamman

härligt, längtar efter att springa :)

2011-03-10 @ 21:36:01
URL: http://killmamman.wordpress.com/
Postat av: Emma

Skulle också vilja springa vårruset. Men kan inte springa ännu, förns mina skruvar är bortopererade från höften. Så lite till får jag vänta. Jag har sprungit vårruset 10 ggr, började när jag var 5 år. Hehe.. Nu har jag inte alls samma kondis ;-)



Börjar du att träna nu tror jag att du kommer att klara det GALANT! Kram!

2011-03-11 @ 14:27:16
URL: http://emmawelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: