Phil & Teds Hammerhead

Nu så tänkte jag skriva lite om våran nya Phil & Teds hammerhead, jag lovade ju innan veckan var slut ;-)
Nu har vi kört vagnen i två veckor och den har funnits här i Sverige lite mer än en månad nu.

När Ludwig kom köpte vi först en Phil & Teds Vibe men fick lämna tillbaka den då den inte gick in i våran smala hiss (diffade två cm) kollade då på sporten som skulle fungerat men den fanns bara i rött här då och det ville inte direkt jag eller M ha och så hittade vi Icandyn som var helt ny i Sverige då. Vi var även lite stressade över att inte hittat någon lämplig vagn där ett tag.

Vi var nöjda med icandyn sålänge Ludwig bara låg i liggdelen och vi valde bort Phil & teds för vi DÅ var lite skeptiska till hur det skulle vara att ha en bebis längre ned som på en Phil & Teds men såhär i efterhand skulle vi lätt valt den istället för Icandyn, men som sagt vi var nöjda till en början. Icandyn skulle jag säga passar bäst vår/sommar men absolut inte på vintern med mycket snö.
När vi bytte till sittdelen så störde vi oss mer och mer på den tungstyrda vagnen och barnen blir ju inte direkt lättare ;-)

Phil & ted´s Hammerhead är rena nöjet att köra och jag började faktiskt skratta av förvåning när jag skulle provköra den med barnen i för första gången och jag kan styra vagnen med en hand och sicksackar mig mycket smidigt fram bland folk på stan och har klarat snön riktigt, riktigt bra. Ingen vagn är ju rolig att köra när vi haft som mest snö men det har varit stor skillnad med den här vagnen.

Ludwig och Elwira sitter mycket bra i vagnen och de får plats  och bägge trivs att sitta i den. Ludwig ser ju inte helt rakt fram, men det gjorde han ju inte i icandyn och ser lika mycket som tidigare.
Elwira får plats mycket bättre med benen nu också.
Handtaget går att reglera i tre lägen och M som är 185 cm har styret på mellanläget och jag har på det lägsta så man kan både vara kort och lång för att köra vagnen utan problem.
Är skönt att ha syskonvagn mitt i stan också känner vi, även om Elwira gärna vill gå så vill hon också åka vagn ibland. Hon är trots allt bara 2,5 år men känns som det är lätt att glömma bort det för hon är stor och duktig för sin ålder.
Hammerhead är extremt lätt att göra om till singelvagn, bara klicka bort syskondelen baktill på någon sekund.
En ståbräda ska vi skaffa till den här också, inte bestämt vilken ännu. Elwira står gärna på en sådan så då kan vi växla lite med att använda det.

Hade vi bott på landet exempelvis och sällan kört mitt inne i stan hade vi valt en urban jungle helt klart från början.
Det är den snyggaste syskonvagnen enligt oss och som även känns mest robusta/exklusiva
Då spelar ju bredden på vagnen mindre roll. Men för oss som bor så centralt man kan bo i vår stad är en sådan utesluten av två orsaker, vi gillar inte köra en sådan bred vagn i stan och så skulle den heller aldrig komma in i hissen :-)

Vi är  verkligen mer än nöjda med Phil & Ted´s hammerhead, absolut bästa köpet! rekommenderas varmt


Phil & Teds Hammerhead är den senaste modellen med två hjul fram och är mycket stadig & smidig att köra!

Snygg, stadig och förvånansvärt lätt att köra och barnen och vi trivs mycket bra med den
Vagnen har även snygg design och går i svart & grått samt och riktigt snygg med det vita invändigt i hjulen

Postat av: Carro

den ser ut och verkar toppenbra!

2011-01-23 @ 16:52:29
Postat av: michaela med nyfödning

vad skönt att ni är nöjda med vagnen! tycker att den ser himla bra ut i alla fall, skönt med två hjul fram tänker jag...

2011-01-23 @ 18:32:43
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Malin

Den måste jag kika närmre på nu när vi får tillökning till sommaren! Är det viloläge på syskonsitsen?

Kram!

2011-01-23 @ 20:54:43
URL: http://andthroughitall.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Den modellen verkar ju vara smidig, spec. om det går att köra med en hand! Våran Vibe går knappt att styra med två händer, så den är jag inte så nöjd med!

Fick du också inbjudan till klassfesten för visst gick du också i 9c? (dåligt minne..:)

2011-01-23 @ 21:18:06
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja han är en riktig "utekille" =)



Jätte fin är vagnen =)

2011-01-23 @ 21:44:43
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: Petra

Den verkar kanon:)både snygg o praktisk,ser riktigt bekväm ut,du måste visa bild på kidsen så man ser oxå haha,kram

2011-01-23 @ 22:20:33
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Annah - Livet som tvåbarnsmamma

Vi har just beställt en P&T men valde explorern. Vi hade en bred syskonvagn innan, teutonians team cosmo. Men alldeles för bred och tung för mej (trotts att vi bor på landet ;) ), jag älskar våran urban jungel (singel) så jag antar att jag kommer älska p&t'n lika mycket :D Kan du inte lägga upp bilder när barnen sitter i vagnen?

2011-01-23 @ 22:24:47
URL: http://carpeannah.se
Postat av: Jasmin gravid vecka 37 med lilla Milo

Tusen tack för inlägget, jag är dock lite skeptisk tilll två hjul där framme, hade du varit lika nöjd med VIBEN om den hade gått in?



kram!

2011-01-23 @ 22:30:26
URL: http://jasminsnall.blogg.se/
Postat av: Sofia - mamma till Amanda

Den ser hur fin och bra ut som helst! Vad roligt att ni är nöjda med ert köp! :)

2011-01-23 @ 23:50:01
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Therese

Bra att det funkar bra. Så jäkla mycket att ta hänsyn till när man köper vagn, storlek på ev. hiss, dörröppningar, ställen man går till ex våra mataffärer, går inte ens in en UJ syskonvagn på vår ICA, hur lång man är så M´s längd gör att vissa vagnar inte funkar så bra. Kan i alla fall säga att ICandyn med Applehjulen på är en helt annan vagn, och jag hoppas lite på att Viggo kommer gå till nästa vinter så vi kan ha enkelvagn eller ståbräda. Vi får väl se :) kram

2011-01-24 @ 11:48:30
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Ms. Kidelin

Kul att ni är nöjda med vagnen. Ibland blir jag sugen på en baby nöstan bara för en till vagns skull, hihi.

2011-01-24 @ 15:27:57
URL: http://www.kidelin.se/blogg
Postat av: Hanna- mamma till Elina och Molly

Låter som en bra vagn!Jag bara längtar tills vi slipper Icandyn...snart så är den såld...hiihih

2011-01-26 @ 19:15:53
URL: http://esmamma.blogg.se/
Postat av: Hanna

Undrar hur sufletten fungerar. Kan den höjas sänkas i läget. Testat en dash men min flicka sitter redan med huvudet i taket på sufletten. Fungerar det bättre med hammerhead eller vipe. Någon med erfarenhet? Men stora är nästan 20 månader. Kommer att vara 2år vid födelsen av nästa. Men andra sitsen måste fungera på höjden! Någon?

2011-05-01 @ 08:26:13
Postat av: Anonym

Hej, hittade din blogg av en slump då jag googlar denna vagn =) Har en fråga om den, hjulen fram, är dom låsbara?? Och när man kollar på filmen när man lägger huvudsiten i viloläge, är det inget tyg baktill, hur är det?

2012-04-09 @ 20:43:14
URL: http://eweeeliiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: