Hus span

M har varit och spanat på ett hus idag. Han är inte alls någon "lägenhets människa" och vill inte på såhär mitt i smeten som vi gör just nu. Trots att vår lägenhet är en femma så duger inte bara det för han och han har redan sedan vi flyttat in hit "egentligen" inte velat bott här så det är ingen direkt "nyhet".
 Men visst tycker han att det finns fördelar med att bo såhär i stan, men fler anledningar till att flytta till hus. Bra är iallfall att vi har turen att ha farmor & farfars gård i närheten att få vara på, och det stället är en underbar plats.
M:s främsta anledning att vilja flytta till hus är så klart för Elwiras & Ludwigs skull, att ha större möjlighet att leka osv.
Jag trivs bra med att bo här i stan men trivs alltid lite bättre en bit utanför stan. Måste erkänna att även jag saknar friheten som inte finns här i stan. Att bara kunna öppna dörren och gå ut på en gräsmatta och kunna leka med barnen och vara utomhus mer saknar jag väldigt mycket, oavsett årstid men självklart är det extra härligt på sommaren att ha en sådan möjlighet, att slippa ÅKA någonstans för att kunna göra olika aktiviteter. 
Dessutom kommer ju inte Elwira & Ludwig kunna bara gå ut och leka på egen hand när de blir äldre och det känns väldigt "fel".
Enda nackdelen att bo en bit utanför tycker jag är att det blir längre att ålka in till stan, men det är det enda jag kan komma på. 
Tänk vad härligt att kunna gå ut och plocka färska blommor,bär & frukt, stå i ett större kök och kocka, vara utomhus MER med barnen, gå ut och sola (naken om jag så vill :P) och framförallt, tänk att kunna gå ut och sitta utomhus och äta när väder tillåter! DET är verkligen en hel del jag saknat sedan jag bodde hemma i mammas & pappas hus.

Som M sa; " Vi får väl se hur det blir, men någonting blir det", hihi ! :-)

Postat av: Therese

Va kul och spännande! Lycka till i husjakten! Om inte annat får ni komma hit till vårat hus och leka va´ på gräsmattan:)

2010-03-08 @ 21:25:16
URL: http://thereseedberg.blogg.se/
Postat av: sandra

Vad kul! Lycka till, vi tittar också och har gjort det i något år :-) Tror jag vill bo utanför stan och inte i ett radhus område men vi velar fram och tillbaka! Kram

2010-03-08 @ 21:44:02
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Vad spännande! Hoppas ni hittar något fint!

2010-03-08 @ 21:51:14
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad spännande! Håll oss uppdaterade! :)

2010-03-08 @ 22:08:39
URL: http://www.detsannalivet.blogspot.com
Postat av: Josefine - Glamourmaman

Spännande! Vi bodde också mitt i stan/centrum innan vi flyttade till vår villa och visst saknar jag närheten till stan men det är ju sååå underbart med egen tomt. Speciellt på sommaren, att bara kunna gå ut och lägga sig och sola utan att behöva tänka på hur man ser ut, underbart! Max och Dante älskar att få springa runt fritt på gräsmattan:D

Vi ångrar oss inte!



Många kramar <3

2010-03-08 @ 22:41:42
URL: http://glamourmama.blogg.se/
Postat av: Therese

ja han är allt rastlös nu M :) Min M rastas på sommrarna på havet så det räcker för oss när det kommer till lägenheten, men vi har ju uteplatsen. Tröjan speciellt den blå vill jag ju ha nu :) men 2 years är storleken i så fall, tyvärr har jag ett lager av kläder så nu får jag inte köpa den. Jag har mer kläder till Ludde hemma som Viggo inte kan ha. mycket RL grejer. kram

2010-03-08 @ 23:27:04
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: carolina

Jag har lite svårt för att tänka mig att bo verkligen ute på landet, men vi har bestämt att flytta från stan när barnet är 5-6. VI är upväxta på Gryta båda två, och där finns allt, som en liten stad för sig. Tycker Gryta är mysigt. Inte centrum kanske, men villaområdena, skolorn, alla lekparker, skogar osv osv =).

Har släkt och vänner på Tidö-lindö som ju är jättefint, men det är för långt bort för mig, jag vill iallafall ha apotek och ica i närheten ;)

2010-03-09 @ 08:42:59
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Katarina

Gud ja, jag vill också ha ett hus, även fast det än så länge bara är jag och min sambo. Främst då för att kunna ha en trädgård att sitta ute i. Dessvärre så är det snordyrt med hus här i Oslo, så ska vi ha råd med ett så kommer vi plötsligt väääldigt mycket längre bort från stan. Hade jag däremot bott i en mindre stad så skulle jag säkert kunna tänka mig att bo på landet eftersom avstånden är myckte mindre och det går ganska fort att komma in till stan oavsett var du bor. Men för nu så går jakten vidare på en större lägenhet med terass eller stor balkong.

2010-03-09 @ 09:21:24
Postat av: Carolina

Vad roligt att leta hus, förstår helt klart era tankar - jag längtar också efter ett hus, men det känns väldigt, väldigt avlägset... kram

2010-03-09 @ 09:45:42
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Petra

Spännande:)lycka till kram

2010-03-09 @ 10:57:01
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: vintageRetroPrinsessa



KUL :)

alltid kul med nya projekt i ens liv :)

Hoppas att ni hittar drömmhuset :)



all lycka till er

2010-03-09 @ 16:29:23
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Erika svarar:

Katarina: Ja jag skulel inte heller vilja bor FÖR långt bort från stan, MAX 20 min bil :-)

kan tänka mig att det är svindyrt i Solo med hus, där har vi ju som sagt fler fördelar här i sverige.

Vill också ha en stor terrass, där man kan "släppa ut" Ludwig utan att han kryper i väg eller Elwira som springer iväg men endå ha möjlighet att leka där utan problem :-)

2010-03-10 @ 09:45:19
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: