Bumbo

Ludwig har en Bumbo stol som är toppen, jag var dock lite skeptisk till den först av bara själva SYNEN för den ser ju lite rolig pott-liknande ut men den är verkligen toppen då barnet kommer upp och verkligen kan sitta upprätt på ett annt vis än exempelvis en babysitter.
Jag gillar både denna och våran babybjörn och det är toppen att växla mellan dessa och kunna ha en i köket och den andra i vardagsrummet, där vi håller till mest.
Framförallt är den super när det är dags för "smakisar" och så lätt att bara torka av när det blir kladd. Ludwig är dessutom helnöjd i stolen :-)

Har letat och letat efter en "lek-bricka" som man kan fästa på denna och nu äntligen fått tag på en som jag hoppas kommer i veckan, tjohoo då blir Bumbon komplett :-)


Snyggaste färgerna tycker jag dess tre är. Valde mellan en ljusblå eller aquafärgad, och jag köpte en i aqua. Men rosa är ju så klart den finaste enligt mig ;-)

Postat av: Therese

Vi hade också bumo stol till mina små. Stora killen gillade den aldrig så mycket för han satt så lutad i den och min yngsta kille född-08 ville sitta i riktig barnstol från ca 3 månader så den kastade jag ganska fort.

Men jag har många vänner som fått jätte bra användning för den :-)

2010-03-28 @ 12:08:23
Postat av: Anonym

varför skulle inte Ludwig kunna ha en rosa då?

2010-03-28 @ 14:15:34
Postat av: Erika svarar:

Den rosa var slutsåld överallt när jag letade efter en på nätet, annars hade jag lätt köpt en rosa :-)



Sedan tänkte jag ge denna till Luddes faster som väntar en liten kille och jag vet att hon skulle bli mer glad över denna färg än rosa ;-)

2010-03-28 @ 14:23:24
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aha va synd. Vi har en rosa. aqua är dock fin också!

2010-03-28 @ 15:52:26
Postat av: Sandra

När Alvin var liten trodde jag att det faktiskt var en potta tills jag såg ett program där dom hade en bumbo till sitt barn. Har tänkt köpa en sådan till Edvin sen, tycker dom verkar smarta! Tror du dom finns på aros baby eller barnens hus? Har letat lite på nätet men dom är slut på många ställen..

2010-03-28 @ 15:59:41
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Katrin

Vi hade också en sån i aqua till Leo när han var liten och tyckte den var toppen! Han gillade den för att han kom upp och kunde sitta ordentligt och kunde hänga med mer =)

2010-03-28 @ 16:49:53
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag funderar på en bumbo till Nova nu,hon vill ju bara sitta,el vara uppe i famnen kram

2010-03-28 @ 19:17:26
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: